Momenteel rijdt een team van TuinKeur rond in Nederland om opnieuw drie gelukkige prijswinnaars op te zoeken. Het betreffen de winnaars van de maand novbember. Onlangs is de ludieke consumentenactie verlengd met een maand waardoor ook in november drie prijswinnaars worden getrokken uit geschreven recensies op HovenierNederland.nl.

Landelijke aandacht én regionale echo

Namens organisator TuinKeur legt Theo Clevering de achtergrond van de actie uit: ‘Doel van de actie is om de consument in de regio van TuinKeur-hovenier te bereiken enerzijds en anderzijds willen we als organisatie graag een bijdrage leveren aan de online vindbaarheid van de hovenier. De actie wordt landelijk gepromoot in vrijwel alle (consumenten)tuinbladen. We organiseren daarnaast diverse online campagnes via diverse sociale media kanalen van zowel de TuinKeur-hovenier als TuinKeur als organisatie zelf. Tevens zijn we te horen op de radio: in het voorjaar draaide er een campagne van vier weken. De campagne wordt op dit moment herhaald op NPO Radio 2. De landelijke ‘tamtam’ wordt, ten behoeve van de hovenier, plaatselijk ondersteund door onder andere aanlevering van diverse promotiematerialen als flyers, persberichten en berichten voor bijvoorbeeld de website van de hovenier.’

Online vindbaarheid van de hovenier

Theo vervolgt: ‘Hoveniers lopen meer en meer tegen het feit aan niet altijd even goed online vindbaar te zijn. Gezien de bizar snelle overgang van offline naar online oriëntatie, het merendeel van de consument gaat eerst online voordat een aankoop/investering wordt gedaan, is schakelen enorm belangrijk. Met de CASHBACK-actie leveren we een bijdrage aan de online vindbaarheid van de hovenier. Belangrijkste voorwaarde voor deelname aan de actie is namelijk het schrijven van een recensie over de werkzaamheden van de hovenier. Deze recensies stuwen uiteindelijk de online vindbaarheid’.

Verlenging actie

Met verlenging van de actie wordt het succes voortgezet: inmiddels zijn er 24 prijswinnaars in het gehele land die tot € 1.000 retour hebben gekregen op hun factuur. ‘Mede ingenomen door het succes van de actie en het aanblijvende zachte weer is besloten de actie verlengen. Hiermee maken er ook in november drie consumenten kans op gedeeltelijke terugbetaling van hun factuur. Daarnaast mag ik bekend maken dat er ook in 2018 een CASHBACK-actie zal zijn voor de TuinKeur-hoveniers’, besluit Theo Clevering.

Video trekking november

Bekijk hier de trekking van de CASHBACK-winnaars van november.