De ‘CASHBACK-actie’, waarbij klanten van TuinKeur-hoveniers tot € 1.000 kunnen winnen, heeft dit jaar al heel wat teweeg gebracht. Met een grote landelijke mediacampagne hebben TuinKeur-hoveniers in hun eigen regio flinke reuring veroorzaakt. Vanwege het succes heeft TuinKeur besloten de actie met een maand te verlengen. Consumenten maken hierdoor ook in november nog kans op € 1.000 wanneer zij zaken doen met een TuinKeur-hovenier.

  

Actie in de praktijk

Lieuwe Westra, namens TuinKeur aanwezig bij de uitreikingen, vertelt: ‘Tot en met september hebben we inmiddels 21 uitreikingen gehad. Tijdens de trekkingen hebben we gezien dat de actie massaal is opgepakt door de TuinKeur-hoveniers. Van Groningen tot Limburg zijn er inmiddels prijswinnaars. De drempel voor de hovenier om mee te doen hebben we dan ook zo laag mogelijk gemaakt. Met diverse gratis promotiematerialen kan de hovenier de actie kenbaar maken bij (potentiële) klanten.’

Doel actie

Met de actie wil TuinKeur de aangesloten hoveniers ondersteunen om hun eigen bedrijf in de eigen regio nog beter op de kaart te zetten. Met diverse promotiematerialen wordt de kwaliteit van de aangesloten hovenier bij de consument benadrukt.

 

Landelijke actie met regionale echo

Met de actie biedt TuinKeur haar aangesloten hoveniers unieke reclame. Lieuwe vervolgt: ‘De actie heeft een landelijk én regionaal karakter. We besteden veel aandacht aan bijvoorbeeld publicaties in de diverse gedrukte media. Maar ook zijn we via diverse sociale media kanalen online te vinden. Tot slot wordt de actie extra kracht bijgezet door een radiocampagne. We hebben hiermee de actie in het voorjaar afgetrapt op NPO Radio 2 en Qmusic. Vanaf deze week zullen gedurende een maand vrijwel dagelijks te horen zijn op NPO Radio 2 met een tweede campagne. Al deze landelijke promotie is een voorzet naar de regionale reclame die we de aangesloten hoveniers bieden. Via tal van veelal gratis promotiematerialen bieden we de hoveniers mogelijkheden om de actie regionaal onder de aandacht te brengen. Denk hierbij aan diverse soorten folders maar ook persberichten en berichten voor sociale media kanalen en website teksten.

Voorwaarden voor deelname

Iedere TuinKeur-hovenier kan meedoen aan de actie. Enige voorwaarde voor deelname van de consument is dat er een recensie van de werkzaamheden van de hovenier wordt geschreven op recensiewebsite HovenierNederland.nl. ‘Recensies zijn voor een ondernemer erg belangrijk. Een toenemende groep consumenten oriënteert zich online voor aanschaf van een product of dienst. Diverse onderzoeken spreken zelfs over percentages tot 80%! Met het schrijven van een recensie door de consument wordt de hovenier enorm geholpen. Het is de moderne variant van mond-tot-mond reclame’, besluit Lieuwe.

Verlenging actie

De actie is verlengd tot en met november. Dit betekent dat elke klant van een TuinKeur-hovenier ook in november kan meedingen naar cashback op zijn of haar factuur. Ingevulde recensies uit geheel 2017 dingen mee naar een prijs, mits de factuur in het jaar 2017 is gedateerd.

 

Meer informatie over de CASHBACK-actie is te lezen op www.tuinkeur.nl/acties of neem direct contact op met TuinKeur via 0528 – 331678. Meer informatie over TuinKeur is te lezen op www.tuinkeur.nl.