Efficiënt machineparkbeheer STIHL connected garandeert geoptimaliseerde workflows en minimale uitvaltijden

door | 11 okt 2018 | Hoveniersbranche

Dankzij de systeemoplossing STIHL connected kunnen professionele gebruikers van zowel gemeentelijke diensten als bedrijven in de tuin- of landschapsaanleg hun machineparken en werkopdrachten digitaal beheren. Het belangrijkste element is de STIHL Smart Connector. Dit is een compacte sensor die op de machine wordt gemonteerd. De Smart Connector registreert de bedrijfsuren en verzendt die via de smartphone of tablet van de gebruiker naar de STIHL Cloud; de centrale gegevensopslag. Ook de geolocatie kan eventueel overgedragen worden. De gebruikers ontvangen deze gegevens en kunnen ze evalueren via het STIHL connect pro portaal. Ze krijgen een gedetailleerd overzicht van de status van hun machines, en belangrijke gegevens over hun werkopdrachten zoals het type en de duur van het gebruik. Zo kunnen ze hun machinepark exact coördineren om hun dagelijkse werkprocessen te optimaliseren, en uitvaltijden te minimaliseren. Bovendien biedt het systeem informatie over aankomende onderhoudsbeurten. De gebruikers kunnen dan rechtstreeks een onderhoudsafspraak maken met hun gespecialiseerde STIHL dealer, en de gegevens van de betreffende machine doorsturen. Op deze manier kan de dealer het werk vooraf plannen en de nodige reserveonderdelen bestellen. Dit verkort de servicetijden en zo is de machine weer snel klaar voor gebruik.

 

Kenmerken:

Intelligent verbonden

STIHL connected is een systeemoplossing voor digitaal machineparkbeheer. Het is gebaseerd op vier elementen:

  • De STIHL Smart Connector aangebracht op de STIHL producten en op andere machines om de bedrijfsuren te registreren en op te slaan terwijl de motor draait.
  • De connector verstuurt deze gegevens via Bluetooth naar de STIHL App geïnstalleerd op de smartphone of tablet van de gebruiker. De app kan je gratis downloaden voor Android en iOS in de appstores.
  • Deze machinegegevens en de geolocatie van de smartphone of tablet worden verzonden naar de STIHL Cloud, de centrale gegevensopslag.
  • Via het STIHL connect pro portaal zijn de data in realtime beschikbaar. Gebruikers in gemeentelijke diensten of bedrijven in de tuin- of landschapsaanleg beschikken op deze manier over een handige en duidelijke gegevensevaluatie en -verwerking.

 

Alles in een oogopslag
Met STIHL connected krijgen professionele gebruikers niet alleen een gedetailleerd overzicht van de status van hun machines. Ze kunnen ook werkopdrachten creëren en plannen via het STIHL connect pro portaal. In combinatie met de geolocatie en de machinegegevens hebben ze een overzicht van de uitgevoerde werkopdrachten, en kunnen ze de dagelijkse werkprocessen optimaliseren en uitvaltijden minimaliseren.

 

Geoptimaliseerde service
Het STIHL connect pro portaal maakt een efficiënt beheer van machineparken mogelijk, biedt informatie over naderende onderhoudsbeurten, en maakt het mogelijk om rechtstreeks serviceafspraken te maken met de gespecialiseerde STIHL dealer. Het systeem verstuurt op voorhand alle servicegerelateerde machinegegevens naar de gespecialiseerde dealer zodat hij het werk kan plannen en, indien nodig, ook de reserveonderdelen kan bestellen. Dit verkort de onderhoudstijd zodat de machine weer snel klaar is voor gebruik.

Misschien vind je dit ook interessant

Gratis twee tuinplanten in ruil voor tegel

Mensen die op zaterdag 23 maart een tegel uit de eigen tuin inleveren bij een vestiging van Intratuin krijgen twee tuinplanten cadeau. De inwisselactie ‘Tegel eruit, plant erin!’ is opgezet door tuinvereniging Groei & Bloei samen met Intratuin.Door mee te doen aan...

Van Mierlo uit Deurne in prijzen met tuinontwerp

Noël van Mierlo van Van Mierlo Tuinen uit Deurne heeft hoge ogen gegooid bij de SGD Awards van het Britse genootschap van tuinontwerpers. Van Mierlo won twee prijzen met de ‘Japanse Watertuin’ die hij met zijn team in Eindhoven aanlegde. Het is voor het eerst in...

Kleine stijging exportwaarde bloemen- en planten

Voor het derde achtereenvolgende jaar realiseerden de Nederlandse bloemen- en plantenexporteurs in januari een hogere exportwaarde. Volgens de statistieken van Floridata steeg de exportwaarde in januari beperkt met 1% tot 444 miljoen euro.Deze stijging is klein...

Stem op de Europese boom

Stemt u op De Vogel-Boom of wordt het misschien De Troeteleik? Vanaf 1 februari kunt u stemmen op de Europese Boom van het Jaar 2019. Welke boom dit jaar deze wedstrijd wint? Dat ligt volledig in uw handen. We zijn hierbij niet op zoek naar de oudste of de hoogste...

Bomencheck, een ‘APK’ voor uw boom!

Bomencheck bestaat 1 jaar. Vorig jaar hebben ruim 1500 bomen door het hele land  een deskundig en onafhankelijk advies over onder andere de veiligheid en het onderhoud gehad. Heeft u al een ‘APK’ bij uw boom laten uitvoeren? Bomencheck is een website waar...