Efficiënt machineparkbeheer STIHL connected garandeert geoptimaliseerde workflows en minimale uitvaltijden

door | 11 okt 2018 | Hoveniersbranche

Dankzij de systeemoplossing STIHL connected kunnen professionele gebruikers van zowel gemeentelijke diensten als bedrijven in de tuin- of landschapsaanleg hun machineparken en werkopdrachten digitaal beheren. Het belangrijkste element is de STIHL Smart Connector. Dit is een compacte sensor die op de machine wordt gemonteerd. De Smart Connector registreert de bedrijfsuren en verzendt die via de smartphone of tablet van de gebruiker naar de STIHL Cloud; de centrale gegevensopslag. Ook de geolocatie kan eventueel overgedragen worden. De gebruikers ontvangen deze gegevens en kunnen ze evalueren via het STIHL connect pro portaal. Ze krijgen een gedetailleerd overzicht van de status van hun machines, en belangrijke gegevens over hun werkopdrachten zoals het type en de duur van het gebruik. Zo kunnen ze hun machinepark exact coördineren om hun dagelijkse werkprocessen te optimaliseren, en uitvaltijden te minimaliseren. Bovendien biedt het systeem informatie over aankomende onderhoudsbeurten. De gebruikers kunnen dan rechtstreeks een onderhoudsafspraak maken met hun gespecialiseerde STIHL dealer, en de gegevens van de betreffende machine doorsturen. Op deze manier kan de dealer het werk vooraf plannen en de nodige reserveonderdelen bestellen. Dit verkort de servicetijden en zo is de machine weer snel klaar voor gebruik.

 

Kenmerken:

Intelligent verbonden

STIHL connected is een systeemoplossing voor digitaal machineparkbeheer. Het is gebaseerd op vier elementen:

  • De STIHL Smart Connector aangebracht op de STIHL producten en op andere machines om de bedrijfsuren te registreren en op te slaan terwijl de motor draait.
  • De connector verstuurt deze gegevens via Bluetooth naar de STIHL App geïnstalleerd op de smartphone of tablet van de gebruiker. De app kan je gratis downloaden voor Android en iOS in de appstores.
  • Deze machinegegevens en de geolocatie van de smartphone of tablet worden verzonden naar de STIHL Cloud, de centrale gegevensopslag.
  • Via het STIHL connect pro portaal zijn de data in realtime beschikbaar. Gebruikers in gemeentelijke diensten of bedrijven in de tuin- of landschapsaanleg beschikken op deze manier over een handige en duidelijke gegevensevaluatie en -verwerking.

 

Alles in een oogopslag
Met STIHL connected krijgen professionele gebruikers niet alleen een gedetailleerd overzicht van de status van hun machines. Ze kunnen ook werkopdrachten creëren en plannen via het STIHL connect pro portaal. In combinatie met de geolocatie en de machinegegevens hebben ze een overzicht van de uitgevoerde werkopdrachten, en kunnen ze de dagelijkse werkprocessen optimaliseren en uitvaltijden minimaliseren.

 

Geoptimaliseerde service
Het STIHL connect pro portaal maakt een efficiënt beheer van machineparken mogelijk, biedt informatie over naderende onderhoudsbeurten, en maakt het mogelijk om rechtstreeks serviceafspraken te maken met de gespecialiseerde STIHL dealer. Het systeem verstuurt op voorhand alle servicegerelateerde machinegegevens naar de gespecialiseerde dealer zodat hij het werk kan plannen en, indien nodig, ook de reserveonderdelen kan bestellen. Dit verkort de onderhoudstijd zodat de machine weer snel klaar is voor gebruik.

Misschien vind je dit ook interessant

Rhieta zitmeubel

Hardhout uit Brazilië, tegels uit Spanje en bomen uit Italië. Over heel de wereld worden producten gehaald om tuinen voor een doorgaans korte periode op te sieren. De veel besproken duurzaamheid lijkt in onze tuinen geen hoge prioriteit te krijgen. Jammer, vindt...

Spanning stijgt rond keuze van Boom van het Jaar 2019

Drie boomsoorten maken nog kans om gekozen te worden tot Boom van het Jaar 2019. Boomtelers gaan de komende weken hun stem uitbrengen, de definitieve winnaar wordt bekend gemaakt tijdens de Kennis- en Netwerkdag op 20 december in Ede. Het thema voor het komende jaar...

Stihl strijdt tegen tekort aan bossen

Er is in Vlaanderen een groot gebrek aan bossen. Zeker in de buurt van woonkernen. En daar wil producent van tuinmachines, bos- en natuurbeheeruitrusting STIHL iets aan doen. Ze willen maar liefst 10.000 m2 meter bos planten dankzij hun De Warmste Week-actie voor...

Thema Plantarium 2019: “Green Fits All”

Het thema van Plantarium 2019 is “Green Fits All”. Met dit thema biedt de beurs een platform voor samenwerking binnen de keten, maar ook daarbuiten. Groen heeft de toekomst. Groen past binnen elke werkwijze en levensstijl. Groen maakt het geheel compleet. Groen is een...

Ook najaar erg droog

Na de droge zomer hield de droogte ook dit najaar aan. Normaal valt in de meteorologische herfst (september, oktober en november) totaal 243 mm neerslag. Deze herfst bleef de neerslag beperkt tot 115 mm. Daarmee komt dit jaar op de vijfde plek van droogste herfsten....

Tweede editie Garden Trials and Trade van 11 t/m 13 juni 2019

Van 11 t/m 13 juni 2019 vindt de tweede editie van Garden Trials and Trade plaats in het Plantariumgebouw op het Internationaal Trade Centre in Boskoop-Hazerswoude. De lancering van de eerste editie in juni van dit jaar verliep uiterst voorspoedig. 34 deelnemende...