Ook op kantoor bij Stichting Groenkeur merken wij dat de economie uit het diepe dal aan het klimmen is en dat het consumentenvertrouwen toeneemt. Uit de diverse telefoontjes van consumenten concluderen wij dat hoveniers het druk hebben. Consumenten bellen met de vraag waarop ze moeten letten als ze een hovenier willen inschakelen. Er is zoveel informatie en hoveniers lijken zich op vele manieren te onderscheiden; ‘kunt u uitleggen wat die verschillen zijn’? Natuurlijk kunnen wij dat! En het laat zich raden dat wij alle voordelen van het inschakelen van een Groenkeur gecertificeerde hovenier zo oplepelen. Kwaliteit, vakbekwaamheid, service en garantie zijn de steekwoorden die Groenkeur al ruim 12 jaar bezig om uit te leggen waar ‘onze’ hoveniers voor staan.

Gecertificeerde Groenkeur hoveniers worden door onafhankelijke instellingen gecontroleerd om te bepalen of zij het keurmerk mogen voeren. Er vinden zelfs controles op het werk plaats. Natuurlijk zijn wij zo eerlijk om er bij te vertellen dat ook een Groenkeur hovenier fouten kan maken. In geval van klachten verwijzen de reglementen van Groenkeur de consument naar de onafhankelijke Geschillencommissie. Bij een klacht wordt dikwijls de klager in het gelijk gesteld en dient de hovenier, conform de uitspraak van de commissie, het probleem te verhelpen. Stichting Groenkeur staat voor een bedrag van 10.000 euro garant in het geval het gecertificeerde bedrijf niet aan haar verplichtingen kan voldoen.

Wij merken aan de reacties aan de andere kant van de lijn dat consumenten onder de indruk zijn:  ‘Dat keurmerk van u stelt echt wat voor’ en ‘Ik weet nu dat ik niet moet afgaan op alleen de mooie plaatjes en praatjes’! Aan het einde van het gesprek verwijzen wij de consument naar onze website www.groenkeur.nl waar alle Groenkeur gecertificeerde bedrijven te vinden zijn. Wij gaan ervan uit dat een van onze deelnemers er weer een opdracht bij krijgt.

Matthijs Mesken, directeur

Bron: Groenkeur