Op 22 juni 2016 lanceerde Stichting Groenkeur de nieuwe huisstijl tijdens het middagcongres ‘Groenspiratie’. Na 13 jaar werd het tijd voor een nieuwe, frisse en eigentijdse uitstraling. Een huisstijl die past bij een keurmerk dat een autoriteit is op het gebied van een kwaliteitsmanagementsysteem met een ‘groene’ plus én met de focus op kwaliteit en vakbekwaamheid.

De eerste editie van ‘Groenspiratie’ op het fort Wierickerschans in Bodegraven werd goed bezocht. Naast de introductie van de nieuwe huisstijl en de onthulling van het logo waren er sprekers die vanuit hun werkveld nieuwe ontwikkelingen, maatschappelijke bewegingen en innovatie belichtten. Zo maakte de creatieve geest achter avonturenpark Wildlands, Jan Kempe, de congresbezoekers deelgenoot van de totstandkoming van dit bijzondere dierenpark. Boudewijn Tooren vertelde over gebiedsontwikkelingsprojecten in de provincie Noord-Brabant. Ook wijnboer en programmaker Ilja Gort verhaalde over ondernemerschap. Kwaliteit liep als een rode draad door het programma.

Overgangstermijn
In de periode van 22 juni 2016 tot uiterlijk 15 september 2018 mogen deelnemers van Groenkeur nog het oude logo gebruiken. Zo hoeft drukwerk niet meteen vervangen te worden of auto’s opnieuw bestickerd. Deze termijn loopt gelijk met de geldigheid van de bestaande certificaten. Aanpassingen van het logo op websites kan direct. Iedere Groenkeur-deelnemer ontvangt het nieuwe logo digitaal.

logo_groenkeur_nieuw