Tegelijkertijd met het nieuwe seizoen voor hortensia is ook een collectieve promotiecampagne van start gegaan. Een belangrijk thema in de campagne is ‘hortensia als cadeauplant’. Doel van de campagne is consumentenaankopen te stimuleren.

Cadeau van moeder natuurHortensia is met haar grote bloemschermen een ideale plant om cadeau te doen. De insteek van de promotiecampagne is daarom het inspelen op kansen van hortensia als cadeauplant. Bijvoorbeeld als bedankje, voor een verjaardag, voor Moederdag of ‘zomaar’. Extra aandacht in alle communicatie krijgt de hortensia als cadeau voor kersverse moeders (roze of blauw!). In dat kader zal de hortensia te zien zijn op de Negen Maanden Beurs (19-23 februari) en tijdschriften zoals WIJ jonge ouders, Trots Magazine en Tros Kompas. In het TV-programma Rob’s Grote Tuinverbouwing (SBS6) zal ook aandacht zijn voor de hortensia als cadeauplant in de uitzendingen van 15 februari, 1 maart, 15 maart, 22 maart en 5 april. Consumentenmedia zijn de afgelopen maanden voorzien van een persmap vol informatie, inspiratie en beeldmateriaal.

20140402_hortensia2

Woonplant van de maand maartHortensia is onderdeel is van de EU-campagne Woonplant van de Maand van Bloemenbureau Holland. In maart geniet de plant daarom extra veel aandacht bij zowel groothandel, bloemist, tuincentrum en consument in Nederland, Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Beeldmateriaal Voor hortensia is volop beeldmateriaal gratis beschikbaar. De beelden zijn nu al te downloaden van www.hydrangeaworld.com (gedeelte pothortensia, onder de button inspiratie). De website zal de komende twee maanden nog een metamorfose ondergaan, om beter aan te sluiten bij consumenten en vakhandel. Op de vernieuwde website zal niet alleen informatie en inspiratie te vinden zijn over hortensia als kamerplant en snijbloem, maar ook over hortensia in de tuin.

Promotie tuinhortensia en snijhortensiaVoor hortensia wordt al jaren promotie gemaakt voor de kamerplant en de snijbloem. Nieuw in 2014 is de promotie voor tuinhortensia. De activiteiten voor tuinhortensia gaan medio maart van start en de activiteiten voor snijhortensia volgen medio april. Waar mogelijk en waar men elkaar kan versterken worden de krachten van hortensia als kamerplant, tuinplant en als snijbloem gebundeld.

In opdracht van de FPC’s van hortensia van FloraHolland heeft marketingorganisatie Concept Factory het afgelopen najaar het projectleiderschap voor alle hortensiapromotie overgenomen van Bloemenbureau Holland. Bloemenbureau Holland zal nog wel haar expertise, platformen en netwerken inzetten op het gebied van consumentencommunicatie.