Utrecht, 27 september 2017 – Op de Dag van de Openbare Ruimte in Utrecht tekent Anton de Jong, commercieel directeur van Husqvarna Benelux, een Premium Partnership met NL Greenlabel, vertegenwoordigd door Lodewijk Hoekstra. Husqvarna Nederland, onderdeel van de Husqvarna Group heeft zich eerder dit jaar gecommitteerd aan een reductie van CO2-uitstoot van 10% in 2020 (t.o.v. 2015). De producent van bos- en tuingereedschap heeft als doelstelling om in 2035 een verlaging van 33% te realiseren, gemeten van toeleverancier tot eindproduct.

Partnerschap
De Jong: “Deze erkenning past perfect in de filosofie van Husqvarna om producten en concepten aan te bieden die gemaakt zijn met respect voor mens en natuur. Met het NL Greenlabel Premium partnerschap geeft Husqvarna een duidelijk signaal af aan de markt dat wij als producent bezig zijn aan de bouw van een duurzamere wereld. Bijvoorbeeld door de inzet van accu aangedreven machines en professionele Husqvarna Automower robotmaaiers in de groensector. Daarnaast zijn we bezig met innovatieve oplossingen om de efficiëntie van benzinegereedschappen verder te verhogen.”

Grip op vloot
Voor professionele gebruikers biedt de Zweedse producent, binnen Husqvarna Fleet Services, gereedschappen met sensoren aan. Die verzamelen en analyseren gebruikers- en machinedata. Hierdoor krijgt men beter inzicht en grip op de vloot met betrekking tot locatie, gebruik en inzet.

Bigdata
Lodewijk Hoekstra namens NL Greenlabel: “We zijn trots dat een toonaangevend bedrijf als Husqvarna kiest voor een premiumpartnership met NL Greenlabel. Bigdata is in de groene sector nog niet ingeburgerd, maar dat zal niet lang meer duren. Ook wij zien de mogelijkheden van bigdata en willen hier meer verbinding mee zoeken. We zijn blij dat we samen met ons netwerk hier verder invulling aan kunnen geven en verwachten grote stappen te zetten”.