Klachten: hoe gaat TuinKeur hier eigenlijk mee om?

door | 23 apr 2020 | Helpdesk, Hoveniersbranche, ondernemerschap

De redactie van Hovenierszaken is benieuwd hoe TuinKeur, het keurmerk voor hoveniers, omgaat met klachten. We belden ze op om te vragen over uitleg.

Dat TuinKeur ook wel klachten van consumenten binnen krijgt, vinden ze niet erg. Feedback is immers altijd welkom en door klachten weten ze dat consumenten meer en bewust kiezen voor betrouwbaarheid en garantie.

Hun procedure voor het in behandeling nemen van een klacht, die vaak telefonisch of per mail binnenkomt, is als volgt.
TuinKeur neemt bij voorkeur direct contact op met de consument voor een toelichting. In dit gesprek luisteren ze naar de klant en zijn verhaal. Vervolgens vragen ze de klant om hun klacht per mail toe te sturen met alle communicatie van de desbetreffende hovenier: offerte, eventuele mails, Whatsapp berichten, etc. TuinKeur wil graag duidelijk in beeld hebben hoe de communicatie is geweest vanaf het begin tot aan het moment waarop de consument contact opnam met TuinKeur. Ze beloven klanten direct na ontvangst van de stukken dat ze binnen maximaal 5 werkdagen zullen reageren.

In afwachting van het dossier nemen ze contact op met de desbetreffende hovenier. Zij informeren hem over de klacht en vragen ook hem om alle communicatie die heeft plaatsgevonden naar hun toe te sturen. Zo krijgen ze een beeld van wat er is besproken tussen partijen. Ook vragen ze de hovenier, nu de consument TuinKeur heeft ingeschakeld, geen contact op te nemen met desbetreffende consument en het aan TuinKeur over te laten. Zo voorkomen ze dat de situatie verder uit de hand loopt.

Zodra de stukken van hovenier en consument binnen zijn gaan ze hiermee aan de slag. Het is altijd verrassend om te zien dat door bemiddeling en overleg met partijen ruim 90% van de klachten op te lossen is. Met behoud van relatie over en weer! En daar gaat het immers om: niet de klacht is het probleem maar de manier waarop het wordt aangepakt en opgelost. Juist nu in de drukte van het seizoen hebben klachten daarom altijd voorrang.

Heb je meer vragen? Of kom je er samen met een klant niet uit? Ben je benieuwd wat TuinKeur voor jou kan betekenen? Neem dan contact op met TuinKeur via www.tuinkeur.nl of info@tuinkeur.nl.

Misschien vind je dit ook interessant
TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...

Jaarvergadering Cultuurgroep benoemt nieuw bestuurslid

Jaarvergadering Cultuurgroep benoemt nieuw bestuurslid

Donderdagavond 22 april jl. was de algemene ledenvergadering van de Cultuurgroep voor Rozen en Rozenonderstammen onder Anthos-secretariaat. Voor het eerst in haar geschiedenis was deze digitaal. In het huishoudelijke gedeelte werd Rob Wijnhoven als nieuw bestuurslid...