Onder de bogen van het wereldberoemde Amsterdamse Rijksmuseum, werd gisteren The Green Gallery gelanceerd; een online magazine dat zowel de schoonheid als de vergankelijkheid van de natuur viert. In een sprookjesachtige en bosrijke setting kwam de inhoud van het magazine voor één nacht echt tot leven.

De beroemde passage onder het Rijksmuseum werd omgetoverd tot een echte Green Gallery die de online wereld van het magazine letterlijk tot leven bracht. Een divers gezelschap van internationale pers, online influencers en bijdragers aan het magazine konden in deze artistieke setting de schoonheid van bloemen en planten ervaren en zien wat je met bloemen kunt doen, zoals ook het magazine zelf doet.

The-Green-Gallery_04

Buitengewoon pop-up diner met bloemen en planten in de hoofdrol

Langs de lijn van fashion, food, art en interieur, kwam de content van het magazine tot leven. Een jurk van ontwerper Mattijs van Bergen en landschapsarchitect Anouk Vogel – gemaakt van oude fietsbanden, vaasjes en bloemen – werd hangend boven de tafel uitgelicht. Food designer Katja Gruijters creëerde een diner waarbij bloemen zowel in het menu als in de styling werden verwerkt. Elfachtige personages in barokke creaties brachten de gasten naar hun plek.

Voor initiatiefnemer Bloemenbureau Holland is dit de best denkbare lancering voor hun nieuwe digitale magazine: “Ons doel is om de schoonheid van bloemen en planten te laten ervaren door inspirerende, artistieke en spannende redactionele content. In de eerste editie van The Green Gallery zetten we bloemen op een bijzondere manier centraal.”, zegt brand manager Esther de Waard.

The-Green-Gallery_03

De eerste editie van The Green Gallery: bloemen

Hoofdredacteur Nancy Berendsen zocht samenwerkingen met toonaangevende kunstenaars en fotografen, waaronder Monia Merlo, Luisa Brimble en Koen Hauser. Deze partnerships resulteerden in florale stukken die een balans vinden tussen het moderne,  het barokke en het rauwe. Samen met goed geschreven artikelen en exclusieve video content, belooft de eerste editie een trendsetter te worden. The Green Gallery is beschikbaar in het Frans, Duits, Engels en Nederlands en is te bekijken op desktop, mobiel en tablet. De tweede editie verschijnt in het najaar. Planten zijn dan het centrale thema.

Bekijk het gratis online magazine op thegreengallery.com
Volg The Green Gallery op InstagramTwitter and Pinterest.