In de dagen voor Valentijnsdag liet Cupidrone ruim 4 miljoen mensen zien dat de liefde letterlijk in de lucht hangt. Via deze korte film wilde Mooiwatbloemendoen.nl graag zoveel mogelijk mensen er bewust van maken dat bloemen nog altijd het meest gewaardeerde Valentijnscadeau zijn.

CupidroneCupidrone

In deze film speurt de rode drone ‘Cupidrone’ de straten van Verona af naar verliefde stelletjes en eenzame zielen. Als hij ze ziet, vuurt hij een rode roos op ze af. Wat blijkt? Het eeuwenoude symbool van de liefde – de rode roos – doet nog steeds feilloos zijn mooie werk. “Voor wie Valentijnsdag bijzonder wil maken, laat Cupidrone zien dat bloemen een wonderlijk effect hebben op mensen.”, aldus Ivo van Orden, Campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.

Sterk viraal effect

De film staat op Mooiwatbloemendoen.nl en haar drie varianten in de andere kernlanden: Funnyhowflowersdothat.co.uk, Lajoiedesfleurs.fr en Tollwasblumenmachen.de. Bij bloggers en de redacties van internationale off- en online lifestyle, mode en vrouwenmagazines zijn uit naam van #cupidrone rode rozen bezorgd. Met dit sympathieke gebaar wist Mooiwatbloemendoen.nl vele relevante bloggers en redacties te stimuleren om over de film te publiceren en zo het bereik te vergroten. Vrijdag voor Valentijnsdag was Cupidrone hierdoor ook te zien in het ochtendprogramma Vandaag de Dag van omroep WNL (NPO1). Via Facebook, Twitter (#cupidrone) en videoplatformen YouTube, Be-On en Exponential is de film onder een breder internationaal publiek verspreid.

Cupidrone

De Fransen zagen Cupidrone het meest overvliegen

De film is in Frankrijk het meest populair. Hier is de film het meest bekeken (29%) en wordt deze via Facebook en YouTube het best gewaardeerd (5.698 likes). In het Verenigd Koninkrijk (1.781 likes) en Duitsland (2.338 likes) waren nipt minder kijkers (beide 27%). Nederland  volgt als kleinste land op gepaste afstand met 17% en 2.127 likes.

Cupidrone is mede mogelijk gemaakt door…

De regie van deze korte film was in handen van regisseur Edwin Nikkels en is gemaakt door reclameadviesbureau Kingsday in samenwerking met Back2Back Productions. De prachtige rode rozen (Red Naomi) die Cupidrone afvuurt zijn afkomstig van rozenkwekerij Porta Nova.