Nieuwe doelgroepen, nieuwe verkooppunten!

STIHL breidt zijn productassortiment uit met accumachines voor particuliere gebruikers. Deze lichte, geruisloze en krachtige machines zijn ideaal voor het werk in de tuin, vooral in stedelijke gebieden. Ze spreken nieuwe doelgroepen aan. STIHL wil de nieuwe klanten benaderen door middel van nieuwe verkooppunten in stedelijke gebieden, de zogenaamde elektro- en accupartners.

Nieuwe gebruiksmogelijkheden, nieuwe klanten, nieuwe verkooppunten: de accutechnologie verruimt het toepassingsgebied voor motormachines. In tegenstelling tot benzinemachines die hoofdzakelijk op grote stukken grond in landelijke gebieden gebruikt worden, zijn accumachines dankzij de geruisloze aandrijving ideaal voor tuinen in dicht bevolkte stedelijke gebieden. Om die klanten direct te kunnen bereiken, wil STIHL zijn dealernetwerk versterken met bijkomende verkooppunten. Met het oog daarop heeft de onderneming een speciaal ‘elektro- en accupartnerprogramma’ uitgewerkt. STIHL elektro- en accupartners bieden een assortiment aan dat precies is afgestemd op de nieuwe doelgroep. Het bestaat uitsluitend uit producten met een elektrische of accu-aandrijving van de merken STIHL en VIKING plus bijpassende toebehoren.

Met dit initiatief wil STIHL nieuw marktpotentieel bij particuliere klanten in stedelijke gebieden aanboren. In dichter bevolkte gebieden blijft de aanwezigheid van STIHL dealers tot op heden eerder beperkt. Met deze nieuwe verkooppunten stapt STIHL letterlijk op de doelgroep van particuliere gebruikers af. Een winkel in de buurt en dan ook nog eens met een speciaal op die klanten afgestemd productaanbod – de beste voorwaarden om nieuwe klanten te winnen. Het beperkte assortiment omvat geen benzineproducten, zodat er daar ook geen service voor geboden moet worden. Zo blijven ook de vereisten aan de eigen werkplaats van de STIHL elektro- en accupartners beperkt: de winkels hebben minder ruimte nodig zodat in dure centrumlocaties ook kleinere verkoopruimten of shop-in-shop-oplossingen in aanmerking komen. Maar zoals voor alle dealers van STIHL geldt ook hier: deskundig advies vóór de verkoop, overhandiging van een gebruiksklare machine met instructie omtrent de veilige bediening ervan, en bijhorende service. Dat laatste om te garanderen dat steeds aan de richtlijnen van STIHL voor de vakhandel kan worden voldaan.

De eerste STIHL elektro- en accupartners zullen waarschijnlijk begin 2017 van start gaan.