Op maandag 11 februari ontving het Soester Hoveniersbedrijf Spijker het TuinKeurcertificaat. Directeur Dirk Lam is er trots op dat zijn bedrijf dit keurmerk voortaan mag voeren: ‘Het is prettig als een onafhankelijke buitenstaander vindt dat je bedrijfsvoering dik in orde is.’

foto 1

TuinKeur is een onafhankelijke instantie die hoveniersbedrijven certificeert op basis van een zeer uitgebreide keuring. Zo’n 120 punten komen bij die bedrijfsscan aan de orde. Dat varieert van omgaan met reacties van klanten tot verzekeringen, van het maken van offertes tot bedrijfsveiligheid, van het opstellen van de jaarrekening tot de controle nadat het werk aan een tuin gedaan is.

Dirk Lam: ‘We hebben drie gesprekken gevoerd met de keurmeester van TuinKeur. Hij kwam hier bij ons in het bedrijf om alle punten van de checklist langs te lopen. Daarbij heeft hij daadwerkelijk in de boekhouding gekeken, offertes doorgenomen en gezien hoe het met onze bedrijfshulpverlening is gesteld. Veel van die zaken ziet de klant meestal niet. Maar als die basis in orde is, kunnen wij bij de klant goede prestaties leveren. Wij hadden verreweg de meeste zaken al goed voor elkaar. Dat is een prettig gevoel.’

Cadeau

De “beloning” in de vorm van een TuinKeurcertificaat is een mooi cadeau voor het bedrijf dat onlangs zijn dertigjarig bestaan vierde. Dirk Lam: ‘Wij vinden het prachtig om bij een klant een tuin aan te leggen of te onderhouden. Het beste bewijs dat we dat goed hebben gedaan is het volgende contact. Als een klant tevreden is, klopt hij weer bij ons aan. Wij leveren graag goede kwaliteit en dat doen we het liefst in prettige samenwerking met de klant. Voor klanten is TuinKeur een prettige zekerheid. Met een TuinKeurgecertificeerd bedrijf weten ze namelijk precies wie en wat ze in huis halen.’

Artikel door www.soestactueel.nl
Geschreven door: Frank van Geffen