Voor het eerst combineerde FloraHolland de Seasonal Trade Fair met een Florist Event. Vorig jaar gaven standhouders in een evaluatie aan naar mogelijkheden te zoeken om de beurs aantrekkelijker te maken voor vakgerichte bezoekers. Het combineren van beide evenementen leverde het gewenste resultaat op en is door de deelnemers goed ontvangen. Bloemisten vormen een interessante doelgroep voor kwekers om mee te sparren over hun producten. Zij spreken de consument in hun winkel en kunnen direct de reacties op bloemen en planten peilen.

Kennis, inspiratie en netwerken tijdens Florist Event

Met een opkomst van zo’n 400 bezoekers is het Florist Event druk bezocht. De bloemisten vonden zowel inspiratie op de beurs als tijdens het Florist Event. Vitas Kersbergen van FloraHolland vertelde over het koopgedrag van de Nederlandse consument en Ivo van Orden van Bloemenbureau Holland presenteerde de aanstaande campagnes. Pim van den Akker van Flower Factor nam daarna het podium en inspireerde de vele bezoekers met het maken van verschillende arrangementen. De aanwezige bloemisten drongen naar voren om niets te missen van de indrukwekkende manier van werken van Van den Akker. Het Event was daarnaast een goede netwerkgelegenheid voor de bloemisten onderling.

Seasonal Trade Fair

Klanten tevreden over voorjaarsbeurs

In totaal brachten ruim 3000 vakbezoekers een bezoek aan de beurs die dit jaar twee dagen duurde. Zowel klanten als standhouders waren tevreden over de voorjaarsbeurs. Kwekers besteedden veel aandacht aan de standbouw en de algehele presentatie. Klanten kregen een goed overzicht van de te verkrijgen producten en aantallen. Ook de vernieuwde noviteitenstand trok de aandacht.

Komende beurzen FloraHolland

Dit jaar organiseert FloraHolland nog een drietal beurzen:

  • Spring Fair 15 en 16 april in Aalsmeer
  • Autumn Fair 1 en 2 september in Naaldwijk
  • FloraHolland Trade Fair Aalsmeer 4 t/m 6 november