Branchevereniging VHG heeft haar Facebookpagina vernieuwd. Zo is de naam veranderd in ‘Branchevereniging VHG, Lang Levende Tuin’ en heeft de pagina een nieuwe ‘look & feel’ gekregen. Binnenkort lanceert VHG op deze pagina een aantal speciale Facebook-apps. Ook zullen er dagelijkse nieuwsberichten worden geplaatst: over de Levende Tuin, de activiteiten van VHG Vakgroepen en andere zaken die het vakmanschap van de groene professional onderstrepen. 

De eerste nieuwe app die VHG op de Facebookpagina publiceert, is de Levende Tuin Kennisquiz. Met deze quiz kan de bezoeker zijn kennis testen over de toepassing van groen in de tuin. De tweede nieuwe app maakt het voor de consument makkelijk om een hovenier in de buurt te vinden. En met de derde app kan de consument eenvoudig foto’s op de site plaatsen van wat hij of zij de mooiste tuin vindt.

Consument
Facebook is voor Branchevereniging VHG een interessant medium om te communiceren met de consument. Het is een ideale manier om het publiek snel en makkelijk op de hoogte te brengen van nieuws uit de branche, met foto’s en filmpjes. Het is bovendien een laagdrempelig instrument om met de consument in contact te komen.

Interactie
Tot nu toe is de pagina vooral gebruikt om de meerwaarde van de Levende Tuin te laten zien. Ook in de promotie rond de Landelijke Open Dag Hoveniers speelt Facebook een rol. Via steeds nieuwe berichten over dit evenement brengt VHG deze dag onder de aandacht bij consumenten. In de app ‘vind een hovenier’ zijn ook alle deelnemers aan de Landelijke Open Dag zichtbaar gemaakt. Met de recente vernieuwingen wil VHG nog meer consumenten bereiken en meer interactie met deze doelgroep bewerkstelligen.

Bron: VHG