Dit najaar planten 200 klassen verspreid over heel Nederland, 60.000 bloembollen in hun schooltuinen via Bulbs4Kids. Het is wetenschappelijk bewezen dat spelen in en met een natuurlijke omgeving bijdraagt aan een evenwichtige en gezonde ontwikkeling van kinderen. Initiator iBulb wil met Bulbs4Kids kinderen op een laagdrempelige, spannende manier kennis laten maken met de natuur.

20141014_bulb4kids2

Samen bloembollen ontdekken
Aan het begin van dit schooljaar konden juffen en meesters van basisscholen in heel Nederland zich inschrijven voor een Bulbs4Kids pakket. Een van de gelukkige is groep 4/5 van basisschool de Paradijsvogel. Vorige week is het pakket aangekomen. In het pakket zitten 300 bloembollen, 30 schepjes, 30 Bulbs4Kids boekjes, 30 stekers en een lesondersteuning. Alle ingrediënten om samen bloembollen te ontdekken.

20141014_bulb4kids3

De Gouden Bloembol
Aan Bulbs4Kids is een leuke foto- en videowedstrijd verbonden. Dat maakt het planten van de bollen nóg spannender! De hoofdprijs is de Gouden bloembol 2015, uitgereikt door presentator Lodewijk Hoekstra, bekend van Eigen Huis & Tuin. Lodewijk zal bovendien een inspirerende les over bloembollen voor de winnende klas verzorgen. Voor meer informatie ga naar www.bulbs4kids.com.

20141014_bulb4kids4

Groen is gezond
Steeds meer onderzoeken bevestigen de positieve invloed van de natuur op de gezondheid. Met name bij kinderen. Het maakt kinderen creatiever, slimmer én fitter. Alleen is de afstand tussen mens en natuur door de verstedelijking nog nooit zo groot geweest als nu. Met behulp van het Bulbs4Kids pakket zien kinderen met eigen ogen hoe de natuur werkt: na het planten groeien de bollen uit tot schitterende bloemen. Op deze manier wil Bulbs4Kids kinderen op een leuke manier bloembollen laten ontdekken.

20141014_bulb4kids_logo

Initiatief iBulb
Bulbs4Kids is een initiatief van iBulb, het promotieorgaan voor de bloembollensector. Deze promotie wordt gedaan in opdracht van ruim 85 bedrijven binnen de bloembollensector die ruim 90% van de handelsomzet vertegenwoordigen. Het doel is om via wereldwijde PR en advertentiecampagnes het gebruik van bloembollen, bolbloemen en bol-op-pot internationaal te stimuleren. Voor meer informatie kunt u kijken op www.ibulb.org.