Het is wetenschappelijk bewezen dat spelen in en met een natuurlijke omgeving bijdraagt aan een evenwichtige en gezonde ontwikkeling van kinderen. Daarbij komt dat kinderen veel van de natuur leren, zeker als ze er zelf mee aan de slag gaan. Door zélf bloembollen te planten, leren ze bloembollen spelenderwijs van dichtbij kennen. Bulbs4Kids is een nieuwe campagne voor kinderen op de basisschool met als doel kinderen op een laagdrempelige, spannende manier kennis te laten maken met de natuur. 

Logo bulb4kids

Groen is gezond!

Steeds meer onderzoeken bevestigen de positieve invloed van natuur op de gezondheid. Met name bij kinderen. Ook draagt spelen in de natuur bij aan hun ontwikkeling. Het maakt kinderen creatiever, slimmer én fitter. Alleen is de afstand tussen mens en natuur door de verstedelijking nog nooit zo groot geweest als nu. Bulbs4Kids biedt daarom klassen op de basisschool aan samen bloembollen te beleven via een bloembollenpakket. Het pakket Bulbs4Kids is een compleet lespakket, inclusief een gevarieerd assortiment bloembollen. De kinderen planten de bollen samen in de schooltuin of in een bloempottengalerij. Zij zien dan met eigen ogen hoe de bollen uitgroeien tot schitterende bloemen.

Meedoen met de hele klas

Deelnemen aan Bulbs4Kids is heel eenvoudig. Lodewijk Hoekstra, groenexpert en bekend van onder andere Eigen Huis & Tuin en Greenkids, legt het uit in deze video. Docenten kunnen hun klas gratis inschrijven t/m 30 september op www.bulbs4kids.com. De klassen krijgen dan begin oktober het gratis bloembollenpakket toegestuurd.

De Gouden Bloembol

Aan Bulbs4Kids is een leuke foto- en videowedstrijd verbonden. Dat maakt het planten van de bollen nóg spannender! De hoofdprijs is de Gouden Bol 2015, uitgereikt door presentator Lodewijk Hoekstra van Eigen Huis & Tuin. Lodewijk zal bovendien een inspirerende les over bloembollen voor de winnende klas verzorgen.

Initiatief iBulb

Bulbs4Kids is een initiatief van iBulb, het promotieorgaan voor de bloembollensector. Deze promotie wordt gedaan in opdracht van ruim 85 bedrijven binnen de bloembollensector die ruim 90% van de handelsomzet vertegenwoordigen. Het doel is om via wereldwijde PR en advertentiecampagnes het gebruik van bloembollen, bolbloemen en bol-op-pot internationaal te stimuleren. Voor meer informatie kunt u kijken op www.ibulb.org.