Begin vorig jaar werd Bylandt overgenomen door Belgisch baksteenfabrikant Vandersanden. Omwille van het bouwen van één merk heeft het familiebedrijf besloten om de naam Bylandt te wijzigen in Vandersanden. Met de nieuwe identiteit en merknaam introduceert Vandersanden meteen ook zes nieuwe kleuren tuinbestrating.

Onder de vlag van het grootste baksteenproducerende familiebedrijf in Europa kan het segment gebakken tuinbestrating verder blijven groeien. Deze zomer zijn de van klei gemaakte producten onder de nieuwe naam te vinden in de rekken van de handel en tuinspecialisten.

Nieuwe klinkers in zes actuele kleuren

Naast logo en huisstijl is ook het productaanbod vernieuwd, met zes actuele kleuren. De nieuwe klinkers zijn voorzien van afstandhouders. Die zorgen altijd voor strakke en rechte lijnen in de bestrating en creëren gegarandeerde voegruimte voor hemelwaterafvoer. In combinatie met een waterdoorlatende voegmortel krijgt onkruid geen kans meer.

Het tuinassortiment van Vandersanden bestaat niet alleen uit de natuurlijke en kleurechte gebakken klinkers. Ook gebakken stapelblokken voor (vijver)muurtjes, borders en andere hoogteverschillen behoren tot het gamma.

Over Vandersanden Group

Het internationale familiebedrijf Vandersanden, met hoofdzetel in Bilzen (België), is de grootste Europese baksteenproducent van gevelstenen, gebakken bestrating voor tuin en straat, baksteenstrips en isolerende gevelsystemen. Het familiebedrijf bestaat bijna een eeuw, won in het voorjaar van 2017 de titel Excellent Familiebedrijf in Belgisch Limburg, die het twee jaar mag voeren en kreeg eind april de Deloitte-award voor best managed company in België.
Vandersanden Group telt 650 medewerkers in productielocaties en kantoren in België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië. Alle negen productielocaties werken conform de ISO 14001-milieubeheerstandaard. Gezamenlijk produceren zij jaarlijks meer dan 550 miljoen stenen voor de Europese markt en ver daarbuiten.

Het Vandersanden-bedrijfsmotto ‘Het mooiste maak je samen’ verwijst niet alleen naar de respectvolle samenwerking met medewerkers, klanten en relaties, maar ook naar het streven naar zo min mogelijk milieu-impact. Vandersanden investeert continu in onder meer duurzame energie en duurzame winning van de onuitputtelijke grondstof rivierklei, die flora en fauna respecteert en nieuwe natuur en water de ruimte geeft.