Met het voorjaar in aantocht houdt Ron Holdinga van Bloembinderij Buitenomme uit Rhenen als eerste bloemist in Nederland een geurproef met snijhyacinten. Alle klanten mogen aan hyacinten ruiken en aangeven welke favoriet is. Met de actie, die onder meer dagblad de Telegraaf haalde, biedt volgens de Rhenense bloemist een extra beleving rondom hyacinten en ook klanten zijn enthousiast. Ron: “Wij krijgen alleen maar leuke reacties vanuit het hele land! Iedereen wil met de neus in de bloemen. Ik beveel mijn collegabloemisten van harte aan om deze eenvoudige winkelactie ook zelf op te zetten.” De geurproef is een initiatief van marketingbureau Concept Factory uit Den Bosch in opdracht van de promotiecommissie PurE seasonal flowers en de KAVB.

GeurproefJacqueline Doornekamp van Concept Factory: “Met deze kleine en laagdrempelige actie willen we bloemisten laten zien wat een beetje extra beleving in de winkel teweeg brengt. De geurproef trok niet alleen de aandacht van de lokale media, ook De Telegraaf en het Reformatorisch Dagblad schreven erover”. In het weekend van 7 maart organiseren zeven bloemisten van de Achterhoekse Bloemisten Club samen met kwekers een hyacintenweekend inclusief geurproef. De opbrengst van de hyacintenverkoop tijdens het weekend komt ten goede aan de AYA Stichting die jongvolwassenen in de leeftijd van 18-35 jaar steunt bij hun gevecht tegen kanker.

Speciaal voor bloemisten zijn er handzame ‘hyacintenboekjes’ beschikbaar voor op de toonbank of bij de geurproef. De gratis boekjes geven klanten extra informatie en inspiratie. Bij Dobbe Flowers (Aalsmeer) en Star van der Gugten (Bleiswijk) zijn de hyacintenboekjes verkrijgbaar.

Voor meer informatie over de geurproef: Jacqueline Doornekamp via jacqueline@conceptfactory.eu.