Mensen hebben van nature een hekel aan verandering. Durft u te veranderen? Hovenierszaken daagt u uit. Bestel gratis dit boekje met inspirerende columns voor de groene sector en ga de verandering met uw bedrijf aan. 

Het is de tijd om deze uitdagingen met open vizier tegemoet te treden. Er is veel veranderd, de markt is anders. Hoe je met deze veranderingen omgaat is aan jou. Denk je in problemen, of zie je deze uitdagingen als kansen en mogelijkheden? Verandering in je werk houdt je scherp. Het zorgt ervoor dat je bewust bezig bent met je werk, de toekomst en dus je toekomstige werk. Zo houd je de voorsprong op je concurrenten. Zo bied je jouw
klanten iets nieuws wat ze prikkelt. ‘Durf te veranderen’ is een bundeling van inspirerende en uitdagende columns vol met tips & tricks over actief en gedurfd ondernemen.

Bent u ondernemer en hovenier? Bestel dan gratis het boekje door onderstaand formulier in te vullen:
Let op: we mogen 25 boekjes weggeven (Op = Op).

        Lees hier onze privacyverklaring.

    Het boekje is geschreven door Jelle Westra, directeur TuinKeur. Jelle is een scherpe en prikkelende adviseur die dagelijks hoveniers en andere ondernemers uitdaagt om het maximale uit hun werk te halen.

    Voorwoord

    Als coach krijg ik veel enthousiaste reacties wanneer ik samen met de ondernemer kritisch kijk naar zijn bedrijfsvoering. Maar wat hoor ik als ik vraag wanneer ze met de tips en adviezen aan de slag willen gaan?

    ‘De kinderen worden groter, de jongste zit alweer in de laatste groep van de basisschool. Daarnaast zit mijn boekhouder midden in een fusie, ik laat hem het oppakken als deze is afgerond. Onze huisvesting is ook niet op orde, maar we zijn al op zoek naar een grotere locatie. En het team kan nog niet zelfstandig werken, ik ben al op zoek naar een voorman!’

    ‘We hebben nu een grote opdracht, dit slokt al onze tijd op. Ik heb niemand aan wie ik dit verder kan overdragen en zonder mij gebeurt er niets meer.’ ‘Mijn personeel is net gewend aan onze huidige manier van werken. En ik hoor onze klanten niet klagen. In de regio werken we allemaal op deze manier!’ ‘Hier zijn mijn klanten veel te kritisch voor. Ja, jij hebt makkelijk praten! Jij rijdt straks weer weg. Maar ik moet er van leven!’

    Er zijn talloze argumenten om ergens niet aan te beginnen, maar slechts één om dat wel te doen: anders zijn is anders doen! Deze bundeling van columns geven jou ongetwijfeld het laatste duwtje in de rug om er als ondernemer nóg meer uit te halen.

    Succes!