Tuinbranche Nederland, Branchevereniging VHG, Bloemenbureau Holland en iBulb hebben de handen ineen geslagen en er gezamenlijk voor gezorgd dat de Trends 2015 zijn vertaald naar de groenbranche. De samenwerking is ontstaan doordat de vraag naar trends en ontwikkelingen in groen bij redacties groot is en de vier organisaties als eenheid naar buiten willen treden. De informatie over de Groenbranche Trends 2015 is reeds beschikbaar en wordt vanaf 1 januari in de media getoond.

Uitgelezen kans
Door steeds kleiner wordende budgettenzijnindividuele vertalingen van trends per organisatie naar de groenbranche afgelopen jaren niet mogelijk geweest. Ondertussen blijft de vraag naar interessante persinformatie bij redacties van bladen, bloggers, omroepen en websitesgroeienomdat zij ook te maken hebben met krimpende budgetten. Een uitgelezen kans om met beide handen aan te grijpen, vonden de vier partijen (Tuinbranche Nederland, branchevereniging VHG, Bloemenbureau Holland en iBulb). Samen met Bureau Nijman + van Haaster is deze succesvolle samenwerking neergezet waardoor de Groenbranche Trends 2015 nu een feit is.

Smaak van de consument
Onder invloed van de economische, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen verandert de tijdgeest. En onder invloed van die tijdgeest ontwikkelen zich ook smaakvoorkeuren bij consumenten. Zelfs waarden kunnen hierdoor verschuiven. Uit deze ontwikkelingen ontstaan trends en die trends geven een beeld van de smaak van de consument. De Groenbranche Trends 2015 is een doorvertaling van de trends gericht op specifiek de groene branche voor zowel binnen als buiten. Het bestaat uit de thema’s Unexpected Wild, Eco Luxe en The Happy Life.

Zichtbaarheid groen
Het belangrijkste doel is om met gerichte persfotografie, gebaseerd op de Groenbranche Trends 2015, en bijpassende persberichten free publicity te genereren in de media. Daarmee wordt de zichtbaarheid van groen bij de consument, passend bij de huidige tijdgeest, vergroot. Verder wordt ookdeachterban met de Groenbranche Trends 2015 geïnspireerd en geïnformeerd zodat zij het kunnen gebruiken bij het maken van keuzes binnen bijvoorbeeld inkoop of productinnovatie.

Kracht samenwerking
De kracht van de samenwerking is dat de vier organisaties met een gelijk verhaal naar de pers stappen. Dit versterkt het verhaal richting redacties, maar ook de communicatie naar de consument is consistenten dus helder. Vanuit de gelijke basis, de Groenbranche Trends 2015, wordt individuele fotografie ontwikkeld waarmee de vier organisaties PR doen binnen de eigen branche.

 20140815_stijltrends_2015_eco_luxe 20140815_stijltrends_2015_the_happy_life 20140815_stijltrends_2015_unexpected_wild


Over Tuinbranche Nederland
Tuinbranche Nederland komt op voor de belangen van de tuinbranche en haar aangesloten ondernemers. Op (beleids)ontwikkelingen waar individuele ondernemers niet of nauwelijks invloed kunnen uitoefenen maken wij ons sterk. Tuinbranche Nederland vertolkt de stem van een branche met een belangrijke economische en maatschappelijke factor.

Over Branchvereniging VHG
Branchevereniging VHG is een vereniging voor hoveniers, groenvoorzieners, boomspecialisten, dak- en gevelbegroeners en interieurbeplanters. VHG behartigt de collectieve en individuele belangen van haar leden op sociaaleconomisch en bedrijfsmatig gebied. VHG bestaat uit vakgroepen, regionale afdelingen, een ledenraad, het bestuur en een landelijk bureau.

Over Bloemenbureau Holland
Bloemenbureau Holland verzorgt de consumentenpromotie van bloemen en planten in diverse Europese landen. In Nederland doen we dat onder andere met de merken Mooiwatbloemendoen.nl en Mooiwatplantendoen.nl.

Over iBulb
iBulb is het promotieorgaan voor de bloembollensector. Deze promotie wordt gedaan in opdracht van ruim 85 bedrijven binnen de bloembollensector die ruim 90% van de handelsomzet vertegenwoordigen. Het doel is om via wereldwijde PR en advertentiecampagnes het gebruik van bloembollen, bolbloemen en bol-op-pot
internationaal te stimuleren. Voor meer informatie kunt u kijken op www.ibulb.org.