Op donderdag 6 februari zal ik, namens Stichting TuinKeur, een workshop geven over communicatie en marketing op AOC de Groene Welle in Zwolle, tijdens de Groendag Oost.

Workshop nr. 16: Communicatie & Marketing

Veel interesse maar weinig affiniteit! Dat kenmerkt dit onderwerp binnen de hoveniersbranche. Het gevoel dat er wel iets aan marketing moet worden gedaan, maar wat? De standaard advertentie in de krant die kennen we, maar is dat nou marketing? Tijdens deze workshop gaan we een stap verder. Waarom is communicatie nou zo belangrijk? Hoe zou ik moeten communiceren? Wat wordt mijn boodschap? Zonder goede communicatie wordt marketing namelijk nooit succesvol. Wat is nou de sleutel tot succes? We sluiten af met een serie praktische voorbeelden, waar de volgende dag nog mee begonnen kan worden. Dit alles volledig afgestemd op de hoveniersbranche, op uw bedrijf! We dagen u uit om te komen, zodat we samen een stap verder kunnen gaan met uw marketingbeleid.

Namens Stichting TuinKeur zal ik deze dag aanwezig zijn om samen met u dit onderwerp nader te bekijken.

Vul het inschrijfformulier 2014 in en kies voor workshop 16. Dan zien we elkaar op donderdag 6 februari!

Tot ziens op ACO de Groene Welle,

Theo Clevering

theo_clevering_tcwebmaster


 Meer over Groendag Oost

Op donderdag 6 februari vindt de Groendag Oost in Zwolle plaats. Gastheer van deze dag is AOC De Groene Welle. Het centrale thema van deze workshopdag is: Groen Verbindt.

De buitenruimte is al lang niet meer alleen maar de aankleding van de leefomgeving. De groene ruimte maakt gezond, brengt de natuur naar u toe, is educatief, biedt leefruimte aan plant en dier. De groene branche die zich bezig met houdt met de inrichting en het beheren van die leefomgeving, is aan veel veranderingen onderhevig. De consument is kritisch en de opdrachtgever stelt hoge eisen aan de kwaliteit, vaak van hogerhand opgelegd.

In deze tijd van bezuinigingen vraagt de steeds meer prijsbewuste consument om verdere professionalisering en scherpere aanbestedingen. Opleidingen staan onder druk doordat ze met minder beschikbare middelen moeten voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die vanuit de overheid gesteld worden. Klimaatverandering, maatschappelijk verantwoord ondernemen, scherpere wetgeving enz. vragen om vernieuwende oplossingen en ook om een vernieuwende manier van communiceren.

Een succesvolle groene branche verbindt zich via websites en webshops, informeert met aantrekkelijke visualiseringen, komt met nieuwe concepten, maakt optimaal gebruik van social media en legt, door op een innovatieve manier met potentiële opdrachtgevers te communiceren, nieuwe verbindingen.

Zoekt u naar inspiratie en oplossingen om uw situatie te verbeteren? Verbindt u dan als aan Groendag Oost 2014 en meld u aan als bezoeker!

De Groendag Oost wordt georganiseerd voor (toekomstige) vakmensen uit de groene sector, groene aannemers, leidinggevenden van groene organisaties, architecten, ontwerpers en werkvoorbereiders. Kortom een dag voor vakmensen en door vakmensen. Voor meer informatie en aanmeldingen gaat u naar: www.groendagoost.nl.