Jos Burgers is een van de meest gevraagde managementsprekers in Nederland. Met humor houdt hij zijn publiek een spiegel voor. Jos Burgers spreekt vrijdag 14 september 2018 op GardenExperience, hét ondernemerscongres voor hoveniers.

1: ‘Wat je geeft, krijg je terug. Wie betere relaties wil, bijvoorbeeld met klanten, moet zich de kunst van het geven zien eigen te maken. Door te geven bouw je tegelijkertijd krediet op, waardoor klanten zich misschien wel begripvoller gaan opstellen en jouw fouten accepteren.’
2: ’Wie klanten gaat zien als échte mensen ontdekt dat het succes niet zit in het concrete werk dat je levert, maar in zaken als respect, aandacht en waardering voor de klant. En bovenal in écht helpen. Dat vraagt vooral om het denken van buiten naar binnen in plaats van andersom. De ultieme beloning daarvoor is niet alleen meer rendement, maar iets nog veel mooiers: de waardering van jouw klant.’
3: ’Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Wat je wilt, zijn fans. Want fans bevelen je aan bij anderen, zijn trouw en minder prijsgevoelig, denken graag met je mee en hebben het beste met je voor. Om van klanten fans te maken, moet je hun verwachtingen overtreffen. Dat klinkt misschien simpel, maar dat is het allesbehalve. Omdat het vaak geen dagelijkse gewoonte is.’

Jos Burgers geeft ’s middags een workshop op GardenExperience over De wet van Snuf: ‘Wat je geeft, krijg je terug.’