Dat internet een belangrijk kanaal is om potentiële klanten te bereiken is voor veel ondernemers wel duidelijk, maar weet u hoeveel aanvragen u via uw website krijgt? Voor veel ondernemers is niet duidelijk.

Uw website als verkoopkanaal

U zult het vast herkennen: u heeft een website die er zo voor het oog prima uit ziet. Mooie plaatjes tonen uw werk wat u 2 jaar geleden heeft opgeleverd. Uw website geeft precies weer wat u kunt betekenen voor uw klanten. Kortom, een compleet plaatje waar voor het oog weinig mis mee is.

Toch wringt er iets… U weet dat uw website veel meer kan opleveren. U hoort weleens die verhalen van collega ondernemers die veel aanvragen via hun website krijgen. Hoe doen ze dat? U vraagt zich af of dit ook voor uw bedrijf zou kunnen. Vragen waar u zo geen antwoord op heeft.

Meer aanvragen, hoe doe je dat?

Meer aanvragen krijgen via de website lijkt zo eenvoudig. Je website staat er immers en de klanten komen wel. Helaas blijkt het in de praktijk voor menig ondernemer een ander verhaal.

10 tips die u zelf kunt toepassen voor meer aanvragen

  1. Zorg voor een website die bijgewerkt en actueel is.
  2. Plaats regelmatig nieuwe items op uw website. Maak ook gerust nieuwe pagina’s aan in uw website.
  3. Plaats uw telefoonnummer bovenin uw website. Klanten kunnen zo makkelijker uw telefoonnummer vinden en zullen u eerder bellen.
  4. Plaats op uw contactpagina een contactformulier zodat klanten eenvoudig met u in contact kunnen komen.
  5. Zorg voor een aantrekkelijk en professioneel ontwerp van uw website. Een potentiële klant laat zich gemakkelijk beïnvloeden door het ontwerp van uw website.
  6. Uw website is meer dan alleen een visitekaartje, schrijf gerust over uw projecten of nieuwe ontwikkelingen in de markt. Hoe meer u te vertellen heeft, hoe meer potentiële klanten u zult aanspreken.
  7. Laat uw website eenvoudig delen via social media. Uw klanten bevinden zich veelvuldig op Facebook of Twitter. Maak gebruik van deze gratis promotie. Zorg dat u aanwezig bent op social media. U hoeft hier geen dagen tijd in te steken, maar zorg dat potentiële klanten u kunnen vinden op bijvoorbeeld Facebook of Twitter.
  8. Laat u informeren over zoekmachine optimalisatie. Laat u niet in met dure advertentiecampagnes, maar zorg er voor dat u structureel goed gevonden wordt in Google op de zoekwoorden die voor u echt van belang zijn. Meten is weten. Zorg er voor dat u op de hoogte bent van het aantal bezoekers op uw website en het aantal aanvragen wat u via uw website binnen krijgt. Door bovenstaande tips toe te passen op uw eigen website, werkt u aan het verkrijgen van meer aanvragen via uw website. Goed gevonden worden in Google en een goede website zijn belangrijke punten voor meer aanvragen via uw website.