Sinds donderdag 6 november mag Jansen Hoveniers uit St. Willebrord zich het Beste Leerbedrijf van het jaar noemen voor het domein Voedsel, natuur en leefomgeving. Het hoveniersbedrijf was met zes genomineerden overgebleven uit een totaal van 85 voorgedragen bedrijven. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door Aequor, het kennis- en communicatiecentrum voor de Groene Sectoren.

‘Tijdens ons 25-jarig jubileumjaar is dit een extra kroon op ons werk’, glundert Martijn van Tilburg van Jansen Hoveniers. ‘Vooral ook omdat onze stagiaires ons zelf hebben voorgedragen bij Aequor. Uiteindelijk hebben we gewonnen vanwege ons maatwerk voor elke leerling, de opleidingen die we hen bieden en het feit dat we ook werken aan hun persoonlijke ontwikkeling.’

Een plaats tussen gerenommeerde winnaars
Met de prijs staat Jansen Hoveniers tussen een lijst gerenommeerde winnaars: vorig jaar won FrieslandCampina Domo. ‘Het succes van ons bedrijf is grotendeels afhankelijk van goed vakpersoneel. Aequor legt als kenniscentrum verbinding tussen datgene wat het bedrijfsleven nodig heeft en wat het onderwijs kan bieden. Wij dragen er ons steentje aan bij door stagiaires in de praktijk een goede opleiding te geven. Tijdens de interessante en spannende wedstrijddag kregen we daarvoor een mooie waardering waar we bijzonder trots op zijn.’

Vakjuryrapport

Jansen Hoveniers is een kwaliteitsbedrijf met een heldere ambitie en visie op de ontwikkeling van de leerling en de medewerker, zowel in vakmanschap als in persoonlijke- en sociale vaardigheden. Reflecteren op gedrag wordt intrinsiek gestimuleerd door de directie. Men zet bij voortduring in op reflectie op het vak en ontwikkeling en men maakt daarbij geen onderscheid tussen medewerker en stagiaires. Het jaarlijks benoemen van de verbeterpunten voor ‘de zwakste schakel’ van het team, met als doel ontwikkeling te bewerkstelligen voor het hele team is een treffend voorbeeld hiervan. Dit bedrijf onderscheidt zich door het nemen van initiatief in de verbetering van onderwijs en de opleiding en beeldvorming van het hoveniersvak. Jansen Hoveniers inversteert als ambassadeur van het vakmanschap hierin met tijd en geld. Naast innovatie met betrekking tot het vakgebied staat het bedrijf ook voor sociale innovatie en het creëren van een leercultuur. Martijn van Tilburg weet dit met enthousiasme en bevolgenheid over te brengen op zowel leerlingen als op de rest van de organisatie.

20141118_jansen_hoveniers_logo

Bron: Jansen Hoveniers