Almelo – Van Es Marketing Services heeft in de maand november 2012 een uitvoerig
onderzoek uitgevoerd onder hoveniers en groenvoorzieners in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het vandaag verschenen Marketingrapport Hoveniers en groenvoorzieners 2013.

Het Marketingrapport Hoveniers en groenvoorzieners 2013 biedt een actueel en compleet overzicht van het inkoopgedrag, de leveranciers, het mediagebruik en de ontwikkelingen in de groensector in Nederland.
Naast de branchestructuur wordt het oriëntatie- en inkoopgedrag van hoveniers en groenvoorzieners helder in beeld gebracht.
Voor producent, groothandel, kweker en branchegerelateerde organisaties is het van essentieel belang om de doelgroep succesvol te kunnen benaderen.
Zeker in tijden van economische tegenwind is het van belang tegen zo laag mogelijke kosten potentiële klanten te bereiken met de juiste verkoopargumenten en bestaande klanten aan zich te binden met de juiste dienstverlening.
Zo leest men in het onderzoeksrapport waarom hoveniers en groenvoorzieners van leverancier veranderen. Het rapport is dan ook de ideale blauwdruk voor het marketingbeleid van toeleveranciers.
Het onderzoeksrapport telt 54 pagina’s op A4-formaat in kleurendruk en is
Nederlandstalig. Bij diverse thema’s worden de onderzoeksresultaten vergeleken met de voorgaande edities van het onderzoek uit de jaren 2004, 2007 en 2009.
Hierdoor is men in staat om in te spelen op de actuele trendmatige ontwikkelingen in de branche. Het onderzoek is ten opzichte van de voorgaande edities uitgebreid met onder meer een social media analyse van de groensector.

Meer informatie over het Marketingrapport Hoveniers en groenvoorzieners 2013 vindt u op www.marktdata.nl.

Van Es Marketing Services is een gerenommeerd onderzoeksbureau en is gespecialiseerd in brancheonderzoeken
op het gebied van inkoopgedrag en marktontwikkelingen. Meer informatie vindt u op www.marktdata.nl.