Op 1 december 2013 heeft Ad van Boxtel, directeur WOLF-Garten Nederland B.V., zijn functie neergelegd. Getroffen door ernstige medische klachten in november 2012 heeft hij na een lange herstelperiode het besluit genomen niet meer bij het bedrijf terug te keren. Ad heeft zich 26 jaar met hart en ziel ingezet voor het merk WOLF-Garten, in deze tijd heeft hij betrouwbare klantrelaties opgebouwd en met het Nederlandse team ervoor gezorgd dat het A-merk niet meer is weg te denken uit de tuinspeciaalzaken.

Sinds 1 november 2013 heet WOLF-Garten Nederland B.V. officieel MTD Products Netherlands B.V.. Het merk WOLF-Garten werd eerder, in 2010, al overgenomen door MTD Products AG, het Europese hoofdkantoor. Het familiebedrijf MTD Products Inc., dat in 1932 begon met het maken van mallen voor de speelgoedindustrie, is uitgegroeid tot één van de vijf grote spelers op het gebied van tuinmachines in de wereld! Op de Europese markt biedt MTD met de drie merken Cub Cadet, WOLF-Garten en MTD iedere tuinbezitter – liefhebber of professional – een productassortiment voor nagenoeg alle werkzaamheden in de tuin. Elk merk richt zich op een eigen doelgroep en behoudt zo haar individualiteit en kracht. Alle merken bieden een groot scala aan producten in verschillende segmenten; van graszaad en meststoffen tot gazonmaaiers, van tuingereedschap tot snoeischaren en van bosmaaiers en heggenscharen tot sneeuwfrezen en compacte tractoren. Dit vraagt om een nieuwe, strategische aanpak richting de Nederlandse markt. Het merk MTD biedt een assortiment dat prima aansluit bij vrijwel alle distributiekanalen. WOLF-Garten blijft het familiemerk, geschikt voor tuincentra en tuinspeciaalzaken. CubCadet is het merk voor de exclusieve vakhandel, met producten van topkwaliteit.

Per 1 februari 2014 treedt Jan Maarten Haverkamp in de functie van Sales Director van MTD Products Netherlands B.V.. Jan Maarten is geen onbekende in de tuinbranche, hij is ruim 25 jaar werkzaam geweest bij Gardena Nederland, later Husqvarna Nederland. Nu ligt er voor hem de uitdaging om de drie merken Cub Cadet, WOLF-Garten en MTD te laten excelleren in de Nederlandse markt. “Ik zie deze uitdaging met veel plezier tegemoet en vind het een eer om in de voetsporen van Ad van Boxtel te mogen treden. De focus ligt op het vermarkten van deze drie merken, het is belangrijk een duidelijke strategie te bepalen waarmee we de Nederlandse markt kunnen betreden. De behoeften van de klant en de consument staan centraal, hen willen we een passend assortiment bieden. Iedereen kent het A-merk WOLF-Garten, dat is een goede pilaar voor de andere twee merken. Met CubCadet en MTD kunnen we een grotere afzetmarkt betreden, nieuwe klant(groepen) aantrekken.” Aldus Jan Maarten Haverkamp.