En weet je wat ze stiekem het liefst krijgt…?

In Duitsland en Nederland vieren we Moederdag op zondag 10 mei. Deze dag staat in het teken van het verwennen van moeders. Je kan het natuurlijk niet maken om je moeder op deze dag te vergeten, toch? En moeders maak je pas echt blij met bloemen! Daar wil Mooiwatbloemendoen.nl graag zoveel mogelijk mensen bewust van maken.

Belangrijke bloemengeefdag

De periode voor Moederdag is belangrijk voor de verkoop van bloemen en zo ook voor andere cadeauartikelen.  Chocolademerken, drogisterijen, parfummerken, allemaal proberen ze om deze periode extra aandacht te verkrijgen. In reclame-uitingen staan dan vooral blije moeders, het betreffende product of een combinatie van beide centraal. Om op te vallen tussen al het communicatiegeweld wil Mooiwatbloemendoen.nl een andere kant van de Moederdag belichten.

Lege vaas

“Door in beeld te brengen hoe een moeder zich voelt als ze dreigt vergeten te worden, willen we mensen aan Moederdag herinneren en hen motiveren om voor hun moeders bloemen te kopen. Dit doen we door het tonen van een wachtende moeder op Moederdag. Ze is helemaal klaar om haar bezoek te ontvangen. Als hint naar haar favoriete cadeau – een prachtig boeket bloemen – staat een lege vaas op tafel te wachten om te worden gevuld.” Aldus Susan Iping, Campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.

Sacha Goldberger

Het campagnebeeld is vervaardigd door de Franse topfotograaf Sacha Goldberger. Hij is een meester in het vastleggen emoties en heeft een briljant oog voor esthetiek. Doordat de juiste focus op het gezicht en de lege vaas ligt, zijn verder geen woorden meer nodig om het verhaal te vertellen.

Moederdag campagne

De campagne start op 29 april en loopt tot en met Moederdag (10 mei). Via online en outdoor media wordt deze campagne in Nederland en Duitsland bij een breed publiek onder de aandacht gebracht. In Duitsland loopt er via Facebook en Twitter een win-actie extra aandacht te genereren. Dit wordt via radio ondersteund. In Nederland wordt het campagnebeeld als foto-tip onder relevante pers verspreid en gebruiken invloedrijke bloggers het campagnebeeld in verschillende berichten met een activerende boodschap om Moederdag niet te vergeten. Uiteraard wordt de campagne ondersteund via de websites en social media kanalen van Tollwasblumenmachen.de en Mooiwatbloemendoen.nl.