Varb, hét platform voor buitengroen, heeft een nieuwe huisstijl met een nieuw logo. Deze nieuwe huisstijl past bij de vernieuwingsslag die het Varb op dit moment doormaakt. De lancering van het vernieuwde Varb staat gepland voor eind augustus/september.

Het nieuwe Varb wordt uitgebreid met vele nieuwe mogelijkheden. De huidige goede functionaliteiten blijven behouden en nieuwe technische mogelijkheden worden toegepast. Zo is het in het nieuwe Varb mogelijk om rechtsreeks een fotoaanvraag te doen en prijsaanvragen en koopbevestigingen te bundelen. Daarnaast is het Varb straks ook te raadplegen op een tablet, iPad en telefoon. Ook kunnen deelnemers zelf bepalen aan wie ze de prijs van hun producten laten zien. Tijdens Plantarium, van 23 t/m 26 augustus, wordt op het kwekersplein het nieuwe Varb gepresenteerd.

Varb, hét platform voor buitengroen

Varb is een dienst van Stichting Beurshal, een sectororganisatie zonder winstoogmerk. De stichting heeft de ambitie om het platform Varb te verbreden naar ‘buitengroen’ en daarmee nieuwe deelnemers te trekken. Een nieuw platform verdient een nieuw gezicht. Gekozen is voor een frisse uitstraling. Het nieuwe logo straalt door de gebruikte vormen kracht en betrouwbaarheid uit. Het kleurgebruik accentueert de ‘b’ voor buitengroen en het samenbrengen van de aanbieder en de koper. De lijntjes in de blaadjes benadrukken de verbindende rol die Varb in de sector heeft.

Verbreding aanbod

Varb is hét online platform in de sierteelt waar kwekers/aanbieders en handelaren/kopers elkaar vinden. Varb bestaat reeds 26 jaar en kent een kleine 800 deelnemers uit Nederland en België. Het aanbod in Varb kan worden verbreed. Kopers kopen niet enkel boomkwekerijproducten, maar ook vaste planten, perkgoed en bollen. Tientallen vaste plantenkwekers zijn al deelnemer in Varb en hier zit groei in. Ook de handel voor perkgoed en bollen kunnen in de toekomst in Varb worden opgenomen. Het platform verbreed zich hiermee naar ‘Het platform voor buitengroen’.