In februari is de collectieve promotiecampagne voor kamer hortensia gestart met een focus op de Nederlandse consument. Via diverse media en evenementen wordt deze geprikkeld om de bekende kamerplant weer eens met andere ogen te bekijken en… in huis te halen.

Marketingbureau Concept Factory uit Den Bosch is net als in 2014 verantwoordelijk voor de campagne. Brigitte Hagen van Concept Factory: “We  kiezen voor een iets andere thematische invulling dan in 2014. Toen stond de kamer hortensia vooral als cadeauplant centraal. Hoewel we de hortensia blijven presenteren als geschenk voor bijvoorbeeld Moederdag of als kraamcadeau richten we ons in 2015 meer op styling volgens de laatste woontrends”. Aan de hand van het thema ‘Ontdek hortensia’ krijgt de consument volop inspiratie voor het eigen interieur. Belangrijke troef daarbij is nieuwe fotografie van het team van De Wunderkammer waarbij de trend van verzamelen en ontdekken centraal staat.

hortensiaZichtbaar

De eerste resultaten van de promotiecampagne zijn al zichtbaar met prominente aandacht voor hortensia op populaire woonblogs en websites. Er zijn samenwerkingen met belangrijke tijdschriften als Margriet, Vriendin en Wij Jonge Ouders in combinatie met aanwezigheid op de Negenmaandenbeurs (van 25 februari tot en met 1 maart). Op Keukenhof is van 20 maart tot 3 mei een bijzondere hortensia presentatie van arrangeur Dries Lecke te zien en ook op de beurs Tuinidee (26 februari-1 maart) is de kamer hortensia present. “De komende periode hebben we in ieder geval ook media-aandacht in Rob’s Grote Tuinverbouwing van 21 en 28 februari, 14 maart en 4 april.  Daarnaast verwachten nog meer media-aandacht,” aldus Hagen.

Hydrangeaworld

Op www.hydrangeaworld.com kunnen consumenten van alles ontdekken over de hortensia door middel van informatie, inspiratiefoto’s en video’s. Ook bloemisten, tuincentra en andere retailers kunnen er terecht voor bijvoorbeeld gratis beeldmateriaal. De Facebookpagina van Hydrangeaworld heeft inmiddels een bereik van circa 1.100 mensen per dag. Dit jaar wordt ook interactie met de Duitse consument gezocht via Facebook.

De collectieve  promotiecampagne voor kamer hortensia  is een initiatief van alle aanvoerders van pot hortensia van FloraHolland en de veredelaars en -vermeerderaars hiervan. Vanaf april 2015 zal ook de campagne voor tuin hortensia van start gaan met een focus op de Duitse consumentenmarkt.

Voor meer informatie: Brigitte Hagen via brigitte@conceptfactory.eu.