April 2013 – Webshops blijven voor tuincentra in Nederland een groot struikelblok.
Steeds meer retailers uit andere branches beginnen met het online verkopen van tuinartikelen en ondanks de crisis blijft de omzet in tuinartikelen online toenemen. Dit in tegenstelling tot de dalende omzet bij tuincentra (bron GfK).

Als éénpitter een webshop beginnen zet geen zoden aan de dijk omdat dit te arbeidsintensief en kostbaar is. Daarom hebben tuincentrum Eurofleur, tuincentrum de Driesprong, Tuinwereld Oud-Beijlerland/Dordrecht, tuincentrum Kolbach, Tuinwereld Tiel, AlméérPlantXXL, Tuinwereld Malden/Wijchen en tuincentrum De Boet de handen ineengeslagen om samen één grote succesvolle webshop op te richten: ‘Warentuin.nl’. Negen aandeelhouders hebben afgelopen maand de B.V. opgericht (zie foto).

Via de webshop kunnen tuincentra hun huidige klanten beter van dienst zijn en nieuwe klantengroepen bereiken en bedienen. Elk aangesloten tuincentrum heeft een afzetgebied van ca. 1 miljoen inwoners en stelt zijn assortiment zelf vast. Andere voordelen zijn o.a. dat zij geen omkijken hebben naar het onderhoud en beheer van de webshop en Warentuin beschikt over een groter marketingbudget. Warentuin heeft geen voorraad- en magazijnkosten en de logistieke organisatie is goedkoper.

Voor verdere informatie over dit bericht kunt u met ons contact opnemen.

zakelijk@warentuin.nl & www.warentuin.nl