We krijgen op de redactie veel meldingen over Roundup dat terug te vinden is in de advertenties. We zagen het onder andere in de folder van de Makro.

Lees ook het artikel: 

Makro heeft spijt van term ‘biologisch’ bij onkruidgif: ‘Ten onrechte gebruikt’

Artikel van het Brabants Dagblad.

Hoveniers worden strenge regels opgelegd, terwijl de consument in aanraking blijft komen met Roundup. Welliswaar zit in betreffend bestrijdingsmiddel geen glyfosaat, maar wel azijnzuur. Zeker niet biologisch, maar ook schadelijk voor het milieu. Denk alleen al eens aan onze bijen en hommels.  De gekozen tekst in de gele balk is dan ook niet toepasselijk en zeker verwarrend.

 

Pagina grote advertentie met de ‘Nieuwe natuurlijke onkruidbestrijding’. Verwarring alom? 

Op Twitter zien we al berichten:

Enkele reacties uit de branche bij een discussie die al via LinkedIN speelt: 

  • Gewoon geheel verbod, dus naast dat de professionele groensector geen middelen mag gebruiken ook een verbod voor particulieren invoeren. Scheelt een hoop verwarring, beter voor het milieu en wij als hoveniers hebben voldoende goede alternatieven.
  • Wat je ook op het etiket zet, het gewoon niet goed voor milieu. Iedereen is bezig om met chemisch te minderen of te stoppen. Geen weg terug en nu al genoeg biologische oplossingen.
  • Biologisch afbreekbaar of 100% biologisch? Een wereld van verschil. De tijd van chemisch (is ook biologisch afbreekbaar) is echt voorbij. Kiezen voor duurzaam tuinonderhoud moet de standaard zijn.

Wat vind jij van deze ontwikkelingen? Hoe communiceer jij als hovenier met je klant over Roundup?