nternetgebruikers in het Verenigd Koninkrijk besteden 1 op de 7 minuten die zij online zijn aan social media. Gemiddeld besteden consumenten in het VK 43 minuten per maand aan online entertainment en social media, samen goed voor ruim een derde van het totale internetgebruik, zo blijkt uit cijfers van PwC.

De totale digitale reclamebestedingen stegen in het eerste halfjaar van 2013 met 17,5% naar 3,1 miljard pond. De bestedingen aan social mediareclame kwamen uit op 242,5 miljoen pond. Mobiele reclame is een belangrijke motor achter de stijgende elektronische reclamebestedingen. De totale uitgaven op mobiele reclame bedroeg 429,2 miljoen pond, 127% meer dan een jaar geleden.

De bestedingen aan digitale displayreclame stegen met 195% naar 150,5 miljoen pond. De markt voor social mediareclame groeide met 53% naar 242,5 miljoen pond. Zoekmachinereclame was goed voor 59% van alle online reclame. Mobiele zoekreclame nam met 101% toe naar 271 miljoen pond en was daarmee goed voor 63% van de mobiele reclamebestedingen.

Gebaseerd op: Marketing Week

Bron: Profnews.nl