De vintage tuin, een verplaatsbare tuin en fruitboomjes in een stadstuin. Alle drie voorbeelden van tuintrends van deze zomer. Ze zijn te zien en beleven binnen de nieuwe campagne Trending in de Tuin die Mooiwatplantendoen.nl op 21 mei start in Duitsland en Nederland.

TuintrendsOp Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl staan de komende tijd de nieuwste trends op het gebied van tuin, terras en balkon. ‘We geven tips, maar we willen mensen vooral stimuleren zelf trends aan te dragen. Bezoekers kunnen deze dagelijks insturen en daarnaast stemmen op de trends die ze leuk vinden’, aldus  Ivo van Orden, campagnemanager bij Bloemenbureau Holland.

Stem en win voor €100 aan buitenplanten

Iedere maand mag de inzender van een trend met de meeste stemmen voor €100,- gaan shoppen aan buitenplanten. Ook wordt de winnende tip in de top-trendlijst geplaatst. Hierin komen de populairste trends te staan. Doel van de campagne is om mensen te inspireren om meer met buitenplanten te variëren. ‘Daarmee wordt hun betrokkenheid bij hun groene woon- en leefomgeving alleen maar groter’, zegt Van Orden.

Trend Presenters

De campagne richt zich voornamelijk op trendvolgende vrouwen, in de leeftijd tussen de 25 en 45 jaar. Ook wel Trend Presenters genoemd. Ze volgen nauwgezet de trends, maar hebben ook traditie hoog in het vaandel. Ze laten zich graag adviseren door experts en houden van handige tips die bij het hebben van een ‘buiten’ horen.

Tuintrends

Zomer- en herfstcampagne

Om de campagne bij deze doelgroep onder de aandacht te brengen wordt er aan het begin van de zomer (mei/juni) en herfst (september) een online mediacampagne gevoerd. PR-activiteiten moeten er voor zorgen dat bloggers en de juiste bladen ook over de campagne gaan vertellen. Uiteraard wordt de campagne ondersteund via de websites en social media kanalen van Pflanzenfreude.de en Mooiwatplantendoen.nl.