Grootste tuinevent van Nederland breidt uit

’s-Hertogenbosch, 28augustus 2014 –Het grootste tuinevent van Nederland, TuinIdee, wordt volgend jaar nog groter. De afgelopen editie kende 7% meer bezoekers en in 2015 wordt gerekend op 10.000 extra bezoekers doordat tegelijkertijd Boost your Lifewordt georganiseerd. Het is een nieuwe evenement dat zich richt op de actieve 50-plussermet ambitie en een boven gemiddeld inkomen. Beide evenementen worden gehouden van donderdag 26 februari tot en met zondag 1 maart 2015 in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch. Het publiek kan met één entreebewijs zowel TuinIdee als Boost your Life bezoeken. Op TuinIdee zal tevens een bijzondere inzending van de Gentse FLORALIËN te zien zijn.

20140828_tuinidee_2015

Tevredenheid

TuinIdee 2015 bouwt verder op onderzoeksresultaten van 2014. Zo’n 65% van de bezoekers toonde interesse in het volledig of gedeeltelijk aanleggen van de tuin. In 2013 was dit 58%. De gemiddelde tuininvesteringvan de bezoeker is€ 2.500,- per jaar en dat is fors meer dan het nationaal gemiddelde.Zo’n 83% overweegt na het bezoek bij de exposanten te gaan kopen. De waardering is eveneens toegenomen;88% van de mensen istevreden over het bezoek aan TuinIdee (ten opzichte van 80% in 2013).TuinIdee maakt naast eigen onderzoeksresultaten gebruik van de database die is opgebouwd uit de 75.000 bezoekers van de FLORALIËN Nederland.

20140828_tuinidee_2015_2

Inspiratietuinen met prijskaartje

De samenwerking met LANDLAB studio voor landschapsarchitectuur is verlengd. De architecten Bram Breedveld en Ed Joosting Bunk zijn verantwoordelijk voor de creatieve invulling van TuinIdee zoalsde aangelegde inspiratietuinen en decors.Op TuinIdee 2015 zal er veel aandacht zijn voor leven in de tuin, duurzame materialen en optimale benutting van de tuin. Op verzoek van bezoekerszal per voorbeeldtuin een prijsindicatie gegeven en zullen plantennamen op detailniveau te vinden zijn.

20140828_tuinidee_2015_4

Nieuwe onderwerpen

TuinIdee 2015 zal inspelen op het wensenlijstje dat bezoekers hebben afgegeven. Dat betekent meer aandacht voor vijvers en water in de tuin, moestuinieren, deco,buitenkeukens, barbecues, food en streekproducten en exclusieve tuininrichting. Een aantal onderwerpen wordt in themapaviljoens ondergebracht.Daarnaast komen de informatieve onderdelen als het Tuintheater, het TuinLab, de kwekersmarkt, de Nationale Wedstrijd Tuinaanlegen de kunstroute terug.Gezien het grotere belang van het bereiken van de consument, de uiteindelijke klant, en de positieve ervaringen van de deelnemers verwacht TuinIdee 2015 meer exposanten.

20140828_tuinidee_2015_3

Adviescommissie

TuinIdee 2015 wordt vakinhoudelijk ondersteund door een adviescommissie bestaande uit onder meer:Rokus den Boer, Marketing en Sales directeur in-Lite Design, Lodewijk Hoekstra, founder NL Greenlabel, Remy Hoogland, adviseur Ecolan rubber vijverfolie, Brenda Horstra, adjunct Directeur & PR Tuinbranche Nederland, Flip van Leeuwen,directeur Groei & Bloei,Pieter van der Linden,Country Group Head Benelux Bayer Environmental Science, Roy Noordhoek, directeur GRS Retail, Henk Raaijmakers, voorzitter ZLTO vakgroep Bomen en Vaste Planten, Egbert Roozen, directeur VHG Branchevereniging voor ondernemers in het groen, André van Sleeuwen, eigenaar Van Sleeuwen Hoveniers, Jurgen Smit, Hovenier, columnist en auteur,Patrick van den Tillaart, Manager Business Groep Tuin & Bouw MBI De Steenmeesters, René Verdaasdonk, eigenaar Kwekerij Jos Verdaasdonk, Jos Voncken, directeur Retail, Boerenbond Retail,Marion Vermeulen, eigenaar De Buitenkamer, Warre de Vroe, directeur Alpha Communications,Esther de Waard, Brand manager Bloemenbureau Holland.

Meer info is te vinden op de vernieuwde website www.tuinidee.nl