Veel hoveniers zien het belang van internet niet voor hun eigen bedrijf. Een greep uit de reacties: ‘kost alleen maar geld’, ‘ben ik te oud voor’ of ‘levert weinig op’. Een enkeling durft toe te geven dat ze het eigenlijk niet snappen. Onbekend maakt onbemind!
Vorige week bereikte ons het bericht dat voor winkelketen Halfords, met 102 vestigingen en 536 medewerkers, het faillissement is aangevraagd. De belangrijkste redenen die werden aangevoerd zijn de veranderende marktomstandigheden en een moeizaam economisch klimaat. Met de veranderende marktomstandigheden doelde men met name op de online ontwikkelingen.
Hallo?!
Is dit voldoende om als ondernemer eens flink te worden wakker geschud? Als ondernemer zal je moeten inspelen op de online ontwikkelingen. We leven in een tijdperk dat we hier niet meer omheen kunnen. Volgens mij heeft u geen keuze. Haakt u af? Begaat u dezelfde fout als Halfords?
Durf te vragen
Met TuinKeur maken we nu een grote slag. Alle TuinKeur ondernemers worden online gescreend. Klopt alles? Zijn ze klaar voor online ondernemen? Wij zorgen er voor dat ze in ieder geval aanhaken. Dagelijks bellen wij met ze en proberen uit te leggen dat het het doel is om online te helpen. Als we bezig zijn, dan ziet men resultaten en is men er uiteindelijk zeer tevreden mee.
Wij zouden elke hovenier willen adviseren: durf ondersteuning te vragen!
Mist u de boot? Wacht u het lot van Halfords?
Wij gaan er niet van uit!
Ondersteuning nodig bij uw online aanpak?
We horen het graag: 0528-331678.
Theo Clevering
Online Marketing specialist in de groene sector.