Voor consumenten is tuinieren geen vak. Voor hoveniers wel. Zien consumenten hoveniers wel als professionals met verstand van zaken? U kunt vertellen dat u vakbekwaam bent, maar hoe laat u dit zien? In de filmwereld bestaat de uitdrukking ‘Show, don’t tell’. Dit betekent ‘Toon, in plaats van te vertellen’. Het is een belangrijke regel: als personage A boos is dan wordt er niet verteld ‘Personage A is boos’ maar zie je hem in een scène boos schreeuwen of acteren. Deze uitdrukking gaat ook op voor het hoveniersvak. Hoe laat u zién dat u vakbekwaam bent, in plaats van dit te vertellen?
TuinKeur gaat samen met u ervoor zorgen dat vakbekwaamheid wordt getoond aan de consument. Het is belangrijk om de kwaliteit van uw werk inzichtelijk te maken voor consumenten. TuinKeur helpt hoveniers hiermee. Maakt u bijvoorbeeld al gebruik van HovenierNederland? De recensies van klanten maakt uw vakbekwame werk inzichtelijk voor andere consumenten. Zo laat u uw werk en kwaliteit zien, in plaats van er over te vertellen. Show, don’t tell!
De meerwaarde van een hovenier
Hoveniers zijn een belangrijke meerwaarde voor iedere consument. Niet alleen voor de tuinierschuwe consument, maar ook voor de consument die wel van tuinieren houdt. We willen een trend beginnen waarbij we hoveniers beter laten samenwerken met consumenten. Zo helpt de hovenier de consument.
TuinKeur is in gesprek met veel partijen om de hovenier onder de aandacht te brengen bij consumenten: o.a. Flora Holland, Bloemenbureau Holland, iBulb, Vogelbescherming, Tuinseizoen, Home & Garden, Groei & Bloei en De Tuin in vier seizoenen.
Wat vindt u?
We werken in een branche met veel ondernemers en partijen. Samen sta je sterker dan alleen. Ik ben daarom nieuwsgierig naar uw mening en opmerkingen: hoe maken we de kloof tussen consument en hovenier kleiner? Hoe zorgen we ervoor dat consumenten sneller de hulp inschakelen van hoveniers? Hoe laten we samen beter zien dat hoveniers vakbekwame professionals zijn?
Stuur uw reactie naar theo@tuinkeur.nl
Met vriendelijke groet,
Theo Clevering
Marketing Strategist Groene Sector