Geen gedoe over meerwerk

door | 29 apr 2020 | Helpdesk, Hoveniersbranche, ondernemerschap

Je krijgt vast wel eens klachten binnen van consumenten. Hoe gek het misschien ook klinkt: daar moet je juist heel blij mee zijn! Dat geeft immers aan dat de keuze voor jouw bedrijf van belang is voor de consument.

Een klacht is feedback, een aansporing voor een verbetering en dus een leermoment. Ook al hoor je klachten liever niet.

Voorkomen is beter dan genezen. Dat geldt zeker bij klachten.
De meeste klachten komen vooral voort uit onjuiste, gebrekkige communicatie en misverstanden en is met overleg tussen beide partijen op te lossen. Zo verdwijnen klachten met ruim 90% als sneeuw voor de zon.
In de drukte van het seizoen gaat er wel eens iets mis en op zich is daar niets mis mee. Het oplossen van klachten, hoe je er als hovenier mee omgaat is veel belangrijker.

Een klacht die regelmatig voorkomt, en eenvoudig is te voorkomen, is meerwerk. Consumenten hebben een hekel aan meer te betalen dan vooraf is besproken. En wat precies is besproken nadat men volgens offerte aan de slag is gegaan is vaak onduidelijk. Als de hovenier eenmaal aan het werk is wil er immers nog wel eens iets veranderen op verzoek van de klant.
En die verandering, als het meerkosten met zich meebrengt, is vaak een aanleiding voor misverstanden. Leg daarom altijd vast wat er op verzoek van de klant wordt veranderd en wat dit eventueel gaat kosten. Een mail of zelfs een WhatsApp is wettelijk bewijs en dus rechtsgeldig. Zo voorkom je gedoe en hou je een tevreden klant. Wij helpen je graag.

 

Heb je vragen over dit onderwerp of anders? Voor hulp hierover kan je contact opnemen met: info@tuinKeur.nl.

Misschien vind je dit ook interessant
Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Stichting Taxus Taxi start taxusinzameling 2021 op dinsdag 25 mei!  De afgelopen twee weken werd er veel regen voorspelt. Voor veel Nederlanders was dit een domper op de meivakantie, maar niet voor stichting Taxus Taxi. Integendeel! Met temperaturen tussen de 15...

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...