Lancering website ‘Roses4Gardens’

door | 8 okt 2018 | Hoveniersbranche

Een groep rozenprofessionals lanceert vandaag de website roses4gardens.com. Dit is hét informatieve platform voor consumenten en professionals, die kennis en inspiratie willen opdoen over rozen voor het gebruik in tuinen en openbaar groen. De site is beschikbaar in vier taalversies: Nederlands, Engels, Frans en Duits.

In navolging van Perennial Power voor vaste planten, is Roses4Gardens het promotieorgaan voor buitenrozen, met als doel via internationale PR de toepassing van rozen in tuinen en openbaar groen te stimuleren. De nieuwe website vormt de basis van alle activiteiten en wordt continu aangevuld met informatie.
 
Sieraad voor de tuin
Op het consumentendeel is de boodschap dat de roos een sieraad voor iedere tuin is. Van begin zomer tot ver in het najaar sieren de bloemen de tuin. En als klap op de vuurpijl krijgen consumenten bij veel rozen in het najaar mooie rozenbottels cadeau. Ook het feit dat geen enkele andere plant zo divers is als de roos wordt benadrukt. De variatie in het rozensortiment is enorm: van open bloemetjes zo groot als het topje van je pink, tot gevulde vuistgrote bloemen in allerlei kleuren van de regenboog. En van laagblijvende struikjes, tot vele meters hoge klimmers. Naast informatie over zaken als snoeien en bemesting, kunnen bezoekers veel inspiratie opdoen op de site. Op het deel voor professionals staan de positieve eigenschappen van rozen in de openbare ruimte op een rij.

Initatiefnemers
De promotie van rozen is een activiteit van de Cultuurgroep voor Rozen en Rozenderstammen onder Anthos-secretariaat. iBulb is uitvoerder. Deelname is vrijwillig. Op dit moment nemen 24 bedrijven deel, zowel kwekers als veredelaars. De deelnemers zijn op de nieuwe site te vinden met links naar de bedrijven. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met iBulb voor aanmelden of meer informatie (info@roses4gardens.com).
 
Promotie over hele wereld
Dankzij de bestaande infrastructuur van iBulb, die over vele duizenden perscontacten beschikt, gaat persberichtgeving over rozen binnenkort de wereld over. Ander onderdeel van het promotieplan is het jaarlijks plaatsen van nieuwe sfeerbeelden van rozen in de beeldbank. Kijk voor meer informatie op www.Roses4Gardens.com.

Misschien vind je dit ook interessant
Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...

Jaarvergadering Cultuurgroep benoemt nieuw bestuurslid

Jaarvergadering Cultuurgroep benoemt nieuw bestuurslid

Donderdagavond 22 april jl. was de algemene ledenvergadering van de Cultuurgroep voor Rozen en Rozenonderstammen onder Anthos-secretariaat. Voor het eerst in haar geschiedenis was deze digitaal. In het huishoudelijke gedeelte werd Rob Wijnhoven als nieuw bestuurslid...