Plantion en bloemisten zetten internationale vrouwendag op de kaart
In veel landen is Internationale Vrouwendag (8 maart) een belangrijke dag voor de sierteelt. In Nederland is deze dag echter nauwelijks bekend. Plantion en bloemisten willen hier samen iets aan doen. Met een promotionele campagne willen zij laten zien dat Vrouwendag een goed moment is om vrouwen die belangrijk voor je zijn, een hart onder de riem te steken met een bloemetje of een mooie plant. Want vrouwen verdienen onze waardering.
Er is genoeg aanleiding om Internationale Vrouwendag ook in Nederland beter op de kaart te zetten. En de sierteeltsector kan daarbij een belangrijke rol vervullen. Want hoe kun je als werkgever, collega, partner, vriend of vriendin beter je waardering tonen dan met een bloemetje of een mooie plant?
Campagne
Plantion ontwikkelde een promotionele campagne, waarvoor vandaag bij de klok van Plantion het startschot werd gegeven. De campagne omvat onder meer speciale ansichtkaarten die de bloemist kan bevestigen aan boeketten en planten die op 8 maart worden verkocht. Verder krijgen de bloemisten een promotiekit met uitingen voor social media en een video, in een social media- en een Whatsapp-versie.
En er is een landelijke winactie: via social media kunnen mensen hun ‘topvrouw’ nomineren voor een cadeaubox met verschillende bloemen. Naast klanten van Plantion en Groothandelscentrum Plantion kunnen ook leden van branchevereniging voor bloemisten VBW op de campagne aanhaken.
Het goede voorbeeld
Plantion geeft op 8 maart uiteraard zelf het goede voorbeeld. In het groothandelscentrum staat een speciale ‘Vrouwendag-koffiekar’. En alle vrouwelijke collega’s, aanvoerders en klanten die naar de marktplaats komen, worden die dag in het zonnetje gezet met een leuke attentie.
Plantion
Plantion is een inspirerend kenniscentrum en een verbindende factor voor sierteeltprofessionals in binnen- en buitenland. Voor leden, gastleden en overige aanvoerders van bloemen en planten creëert Plantion (circa 150 medewerkers) optimale afzetmogelijkheden. Klanten vinden op één locatie een veilingklok, een groencentrum en een groothandelscentrum. Zij kunnen ook gebruik maken van Kopen Op Afstand en Klok Voorverkoop en 24/7 online bestellen op Plantion Digitale Marktplaats. Plantion brengt ook rechtstreekse transacties tussen kwekers en afnemers tot stand (bemiddeling). Onder meer door toepassing van zonnepanelen en inkoop van windenergie werkt Plantion aan een CO2-neutrale marktplaats. Over 2020 realiseerde Plantion een omzet van 106,2 miljoen euro. Meer informatie: www.plantion.nl.
Misschien vind je dit ook interessant
Inzameling Taxussnoeisel weer van start
Stichting Taxus Taxi start taxusinzameling 2021 op dinsdag 25 mei! De afgelopen twee weken werd er veel regen voorspelt. Voor veel Nederlanders was dit een domper op de meivakantie, maar niet voor stichting Taxus Taxi. Integendeel! Met temperaturen tussen de 15...
Jan de Vries nieuwe voorzitter Stichting Vakbeurs voor de Boomkwekerij
Jan de Vries wordt de nieuwe voorzitter van de Stichting Vakbeurs voor de Boomkwekerij te Boskoop. Hij volgt Jan Willem Griep op die deze functie 12 jaar heeft bekleed. De Vries is eigenaar van Boot & Dart Boomkwekerijen BV, Griffioen Wassenaar BV en De Noordhoek...
Genomineerden HortiContact Innovatie Award 2021 bekend: AgroEnergy, Van Iperen en Koppert Biological Systems
De drie genomineerden voor de HortiContact Innovatie Award 2021 zijn bekend gemaakt: AgroEnergy, Van Iperen en Koppert Biological Systems. De winnaar van de HortiContact Innovatie Award 2021 wordt op dinsdag 1 juni om 14.00 uur bekend gemaakt tijdens een livestream...
GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule
Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...
Inschrijving Bulbs4Kids geopend
Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...