Wat geeft het hoveniersvak zijn meerwaarde? Je kunt antwoorden: ‘Een goede hovenier heeft vakdiploma’s, plantenkennis, commerciële capaciteiten en het liefst een combinatie van dit alles.’ Maar ziet een klant dit aan je? Dit zijn antwoorden die hij of zij pas ziet als je aan het werk bent. Wat een klant wel ziet? Hoe jij je als hovenier presenteert als je de klant voor de eerste keer ontmoet. De eerste indruk die je dan maakt is belangrijk. Ze zet een je standaard voor het beeld dat je klant van jou als hovenier krijgt.
Ook de meerwaarde van het hoveniersvak presenteer je tijdens zo’n eerste gesprek. Dán laat je de klant zien waar een goede hovenier voor staat. Wees een hovenier met trots! Een hovenier die met passie over zijn werk praat steekt de klant aan met zijn enthousiasme.
Wat betekent het om een goede hovenier te zijn? Denk in het belang van de klant. Wat wil deze van jou als hovenier weten? De klant is op zoek naar een goed gevoel. Een goed gevoel zodat hij jou als hovenier vertrouwt en weet dat zijn tuin in goede handen is. Met goed werk laat je een klant achter die trots is op zijn tuin. En hoe je dat bereikt? Door je bij het eerste gesprek met de klant als trotse hovenier te presenteren. Trots werkt aanstekelijk!
Reageer ook op de LinkedIN discussie!
Met vriendelijke groet,
Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl