Een langdurige klantrelatie bouw je geleidelijk op. Een goed begin door veel contactmomenten met je klant af te spreken. Zomaar een kopje koffie met je klant zonder een goede reden? Durf je dat? Of heb je een aanleiding nodig? Een goede reden voor een contactmoment met de klant: de ‘tussencontrole’. Na oplevering van de tuin ben je nog niet klaar. Je geeft immers één jaar garantie op de hele aanleg inclusief planten. Het is dan van het grootste belang om na zes weken even de tuin nog te controleren. Zijn er geen onverwachte tegenslagen? Krijgen de planten voldoende water? Deze controle kan eenvoudig tussen het gewone werk ingepland worden en kan in werkkleding.
Zo kom je als hovenier betrokken over. Je laat aan de klant zien dat ook ná oplevering de klant en zijn tuin nog belangrijk voor je is. Zo heb je én weer een contactmoment én werk je verder aan het opbouwen van de klantrelatie. Werken aan een klant voor het leven!
Reageren? Dat kan via LinkedIN op de TuinKeur groep.
Jelle Westra
Directeur Stichting TuinKeur
www.tuinkeur.nl