Wat is de waarde van een offerte?

door | 6 mei 2020 | Helpdesk, Hoveniersbranche, ondernemerschap

Het is een open deur dat communicatie belangrijk is. En goede communicatie is namelijk zo’n beetje het moeilijkste wat er is. Vraag jouw partner of een familielid maar eens. Wat je zegt, wat je bedoelt en hoe het overkomt is een bron van vermaak en ergernis.

Schriftelijke communicatie is vaak nog een tikje lastiger. Je hebt immers niet de mogelijkheid om met je stem en houding (het non-verbale deel) die nuance aan te geven die soms doorslaggevend is. Dus een offerte of een mail geeft niet altijd dat aan wat je bedoelt.

Een offerte kent nog een ander lastig stuk, de zogenaamde vaktaal. Wat voor de vakman appeltje eitje is, is voor een leek abracadabra. Het maken van een goede, allesomvattende beschrijving die duidelijk aangeeft wat een klant mag verwachten en hoe het er gaat uitzien is en blijft een lastig verhaal.

Het vervelende is dat bij een klacht van een consument de offerte leidend is, mocht het komen tot een juridisch steekspel. Een beetje advocaat weet hier over het algemeen handig mee te ‘spelen’ waardoor de vakman, ondanks alle goede bedoelingen, vaak aan het kortste eindje trekt. Behoorlijk frustrerend.

Daarom voor alle vakmannen:
1. Heeft een klant een klacht, feedback? Reageer dan direct!
2. Weet je niet precies hoe je tot een oplossing kunt komen? Schakel hulp in.
3. Voorkom ten alle tijde een juridisch steekspel. Gelijk hebben en gelijk krijgen is helaas niet hetzelfde.

Relatiebehoud is ons uitgangspunt in het overleg tussen consument en hovenier. Vreemde ogen dwingen wordt wel eens gezegd. TuinKeur weet vaak de juiste toon te vinden en oplossing aan te dragen. Heb je vragen hierover mail dan naar info@tuinkeur.nl

Misschien vind je dit ook interessant
Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Stichting Taxus Taxi start taxusinzameling 2021 op dinsdag 25 mei!  De afgelopen twee weken werd er veel regen voorspelt. Voor veel Nederlanders was dit een domper op de meivakantie, maar niet voor stichting Taxus Taxi. Integendeel! Met temperaturen tussen de 15...

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...