Het plaatje en praatje

door | 10 sep 2018 | Ondernemerschap

Veel bedrijven vechten om aandacht van de consument. Als je tegenwoordig wilt opvallen, moet je je zaken goed op orde hebben. Anders is het achter aansluiten in de rij.

Op internet wordt het bijvoorbeeld alleen maar drukker en drukker. Geen mobiele website? Dan kom je moeilijker terug in de zoekresultaten van Google. Er worden regelmatig nieuwe eisen geïntroduceerd waar je website aan moet voldoen om de kwaliteit te behouden en vindbaar te blijven.

Als je tegenwoordig wilt opvallen, moet je je zaken goed op orde hebben.

Veel bedrijven beloven je een eerste plaats bovenaan de eerste zoekpagina. Dit wordt een steeds grotere uitdaging omdat jij als bedrijf dat zeker niet als enige wilt. Voor sociale media geldt het volgende: doe het goed, of doe het niet. Als je als bedrijf wel aanwezig bent op bijvoorbeeld Facebook of Twitter maar deze niet regelmatig bijwerkt, neem je je volgers dan wel serieus? Of je klanten?

Ook een folder geeft een belangrijke indruk van jouw bedrijf. Neem bij een eerste kennismaking drukwerk over jouw bedrijf mee zodat je ook fysiek iets achterlaat. Het straalt uit dat je moeite doet om een professionele indruk achter te laten. Zo laat je je extra zien en bovendien vergeet de klant je niet!

Al het bovenstaande is het ‘plaatje’. Jij bent het praatje. Deze combinatie, een plaatje en praatje waar je goed over nagedacht hebt, dat is wat een nieuwe klant van jou ziet, onthoudt en de reden is waarom die voor jou kiest!

Misschien vind je dit ook interessant