Het plaatje en praatje

door | 10 sep 2018 | Ondernemerschap

Veel bedrijven vechten om aandacht van de consument. Als je tegenwoordig wilt opvallen, moet je je zaken goed op orde hebben. Anders is het achter aansluiten in de rij.

Op internet wordt het bijvoorbeeld alleen maar drukker en drukker. Geen mobiele website? Dan kom je moeilijker terug in de zoekresultaten van Google. Er worden regelmatig nieuwe eisen geïntroduceerd waar je website aan moet voldoen om de kwaliteit te behouden en vindbaar te blijven.

Als je tegenwoordig wilt opvallen, moet je je zaken goed op orde hebben.

Veel bedrijven beloven je een eerste plaats bovenaan de eerste zoekpagina. Dit wordt een steeds grotere uitdaging omdat jij als bedrijf dat zeker niet als enige wilt. Voor sociale media geldt het volgende: doe het goed, of doe het niet. Als je als bedrijf wel aanwezig bent op bijvoorbeeld Facebook of Twitter maar deze niet regelmatig bijwerkt, neem je je volgers dan wel serieus? Of je klanten?

Ook een folder geeft een belangrijke indruk van jouw bedrijf. Neem bij een eerste kennismaking drukwerk over jouw bedrijf mee zodat je ook fysiek iets achterlaat. Het straalt uit dat je moeite doet om een professionele indruk achter te laten. Zo laat je je extra zien en bovendien vergeet de klant je niet!

Al het bovenstaande is het ‘plaatje’. Jij bent het praatje. Deze combinatie, een plaatje en praatje waar je goed over nagedacht hebt, dat is wat een nieuwe klant van jou ziet, onthoudt en de reden is waarom die voor jou kiest!

Misschien vind je dit ook interessant
Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Inzameling Taxussnoeisel weer van start

Stichting Taxus Taxi start taxusinzameling 2021 op dinsdag 25 mei!  De afgelopen twee weken werd er veel regen voorspelt. Voor veel Nederlanders was dit een domper op de meivakantie, maar niet voor stichting Taxus Taxi. Integendeel! Met temperaturen tussen de 15...

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...