Inschrijving Bulbs4Kids geopend
Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in totaal 2.250 pakketten beschikbaar, waarvan 450 voor Nederlandse basisscholen.
Groen is gezond
Steeds meer onderzoeken bevestigen de positieve invloed van natuur op de gezondheid. Spelen in en met een natuurlijke omgeving draagt bij aan een evenwichtige en gezonde ontwikkeling van kinderen. Het maakt kinderen creatiever, slimmer én fitter. Alleen is de afstand tussen mens en natuur door de verstedelijking nog nooit zo groot geweest als nu. Voor Bulbs4Kids is dit de reden om 2.250 gratis Bulbs4Kids-pakketten aan te bieden aan basisscholen in Nederland, Duitsland, Engeland, Canada, Frankrijk en Zweden, zodat kinderen samen met hun klasgenoten bloembollen kunnen ontdekken.
Hoe werkt het?
Met het Bulbs4Kids-bloembollenpakket maakt de klas kennis met bloembollen. Het pakket heeft alle ingrediënten om op een educatieve manier kinderen te laten zien en ervaren hoe bloembollen uitgroeien tot kleurrijke bloemen. In het pakket zitten verschillende soorten bloembollen, schepjes, plantenstekers, werkboekjes en een lesondersteuning voor de docent. Aan Bulbs4Kids is ook een leuke foto- en videowedstrijd verbonden. Dat maakt het planten van de bollen nóg spannender! De hoofdprijs is de Gouden Bloembol 2022.
Inschrijven
Deelnemen aan Bulbs4Kids is eenvoudig. Meesters en juffen schrijven hun klas in op bulbs4kids.com voor een gratis bloembollenpakket. Zij krijgen hier een bevestiging van en ontvangen in het najaar, als het plantseizoen begint, het Bulbs4Kids-bloembollenpakket. Let wel op, want aan deelname zijn voorwaarden verbonden; de bloembollenpakketten zijn geschikt voor kinderen van 6-12 jaar (groep 3 t/m 8), de bloembollenpakketten worden alleen weggegeven aan basisscholen in Nederland, er wordt 1 pakket per basisschool weggegeven, en op is op.
Initiatief van iBulb
iBulb is de promotieorganisatie van Royal Anthos. Het doel is om via wereldwijde PR en advertentiecampagnes het gebruik van bloembollen, bolbloemen en bol-op-pot internationaal te stimuleren. Het is het achtste jaar op rij dat iBulb deze campagne mogelijk maakt voor basisscholen.
Misschien vind je dit ook interessant
Inzameling Taxussnoeisel weer van start
Stichting Taxus Taxi start taxusinzameling 2021 op dinsdag 25 mei! De afgelopen twee weken werd er veel regen voorspelt. Voor veel Nederlanders was dit een domper op de meivakantie, maar niet voor stichting Taxus Taxi. Integendeel! Met temperaturen tussen de 15...
Jan de Vries nieuwe voorzitter Stichting Vakbeurs voor de Boomkwekerij
Jan de Vries wordt de nieuwe voorzitter van de Stichting Vakbeurs voor de Boomkwekerij te Boskoop. Hij volgt Jan Willem Griep op die deze functie 12 jaar heeft bekleed. De Vries is eigenaar van Boot & Dart Boomkwekerijen BV, Griffioen Wassenaar BV en De Noordhoek...
Genomineerden HortiContact Innovatie Award 2021 bekend: AgroEnergy, Van Iperen en Koppert Biological Systems
De drie genomineerden voor de HortiContact Innovatie Award 2021 zijn bekend gemaakt: AgroEnergy, Van Iperen en Koppert Biological Systems. De winnaar van de HortiContact Innovatie Award 2021 wordt op dinsdag 1 juni om 14.00 uur bekend gemaakt tijdens een livestream...
GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule
Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...
TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN
Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...