Plantion en bloemisten zetten internationale vrouwendag op de kaart

Plantion en bloemisten zetten internationale vrouwendag op de kaart

Plantion en bloemisten zetten internationale vrouwendag op de kaart

In veel landen is Internationale Vrouwendag (8 maart) een belangrijke dag voor de sierteelt. In Nederland is deze dag echter nauwelijks bekend. Plantion en bloemisten willen hier samen iets aan doen. Met een promotionele campagne willen zij laten zien dat Vrouwendag een goed moment is om vrouwen die belangrijk voor je zijn, een hart onder de riem te steken met een bloemetje of een mooie plant. Want vrouwen verdienen onze waardering.

Er is genoeg aanleiding om Internationale Vrouwendag ook in Nederland beter op de kaart te zetten. En de sierteeltsector kan daarbij een belangrijke rol vervullen. Want hoe kun je als werkgever, collega, partner, vriend of vriendin beter je waardering tonen dan met een bloemetje of een mooie plant?

Campagne
Plantion ontwikkelde een promotionele campagne, waarvoor vandaag bij de klok van Plantion het startschot werd gegeven. De campagne omvat onder meer speciale ansichtkaarten die de bloemist kan bevestigen aan boeketten en planten die op 8 maart worden verkocht. Verder krijgen de bloemisten een promotiekit met uitingen voor social media en een video, in een social media- en een Whatsapp-versie.

En er is een landelijke winactie: via social media kunnen mensen hun ‘topvrouw’ nomineren voor een cadeaubox met verschillende bloemen. Naast klanten van Plantion en Groothandelscentrum Plantion kunnen ook leden van branchevereniging voor bloemisten VBW op de campagne aanhaken.

Het goede voorbeeld
Plantion geeft op 8 maart uiteraard zelf het goede voorbeeld. In het groothandelscentrum staat een speciale ‘Vrouwendag-koffiekar’. En alle vrouwelijke collega’s, aanvoerders en klanten die naar de marktplaats komen, worden die dag in het zonnetje gezet met een leuke attentie.

Plantion
Plantion is een inspirerend kenniscentrum en een verbindende factor voor sierteeltprofessionals in binnen- en buitenland. Voor leden, gastleden en overige aanvoerders van bloemen en planten creëert Plantion (circa 150 medewerkers) optimale afzetmogelijkheden. Klanten vinden op één locatie een veilingklok, een groencentrum en een groothandelscentrum. Zij kunnen ook gebruik maken van Kopen Op Afstand en Klok Voorverkoop en 24/7 online bestellen op Plantion Digitale Marktplaats. Plantion brengt ook rechtstreekse transacties tussen kwekers en afnemers tot stand (bemiddeling). Onder meer door toepassing van zonnepanelen en inkoop van windenergie werkt Plantion aan een CO2-neutrale marktplaats. Over 2020 realiseerde Plantion een omzet van 106,2 miljoen euro. Meer informatie: www.plantion.nl.

Misschien vind je dit ook interessant
GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...

De Tuin lente 2021

De Tuin lente 2021

De Tuin lente 2021

Eén volle week duurde de winter, toen barstte de lente los. Een storm aan bloeiers. Wat heerlijk om op eigen balkon of tuin rond te scharrelen; wie niet zo gelukkig was verdrong zich in de stadsparken en populaire natuurgebieden terwijl de derde golf over ons heen rolde. Binnen viert u het voorjaar met dit lentenummer van De Tuin in vier seizoenen. Wij kunnen ons haast niet voorstellen dat er mensen zijn die het nostalgische aurikeltje niet mooi vinden. Het doet denken aan porseleinen kopjes met een gouden randje, maar ook aan heerlijke wandelingen door het Tannheimertal, vol botanische pareltjes waaronder wilde sleutelbloemen. We zagen in de winter al de eerste choisya’s in bloei, ook zo’n haast volmaakt bloemetje, vlekkeloos wit tussen het stevige diepgroene blad. En we zochten het dicht bij huis. Zo’n prachtige davidia, misschien kunt u hem bewonderen in een park of botanische tuin in uw buurt – de Costerustuin heeft hem staan, maar elke andere botanische tuin ook. En misschien heeft u er zelf plek voor. De witte ‘zakdoeken’ zijn spectaculair, maar de vruchten zijn ook grappig. Wij zagen een halsbandparkiet wegvliegen met een vrucht vastgeklemd aan het steeltje, als een deftige dame met handtas. Botanische tuinen en plekken als de Stekkentuin, Dekema State en de Tuinen van Appeltern kunt u gerust bezoeken zodra ze open mogen: daar is het met de doorstroming en veiligheid goed geregeld. En in en rond huis is genoeg te genieten. Vul uw woning met groen uit de lokale stadstuinwinkel – wij genoten van Wildernis in Amsterdam; vul uw tuin met exotisch ogende orchideeën. Of laat uw eigen wildernis aanleggen, door een deskundig bedrijf als Natuur bij Huis of Henri de Jong tuinen. En maak uw plannen want het gaat er toch eens van komen: de moeder aller olijfbomen bewonderen op Sardinië, een groene parel ontdekken in Maagdenburg.

 

Abonnement 38,50 per jaar voor vier uitgaven. Het is tevens een prachtig relatiegeschenk! Daarom geven steeds meer hoveniers hun beste klanten een abonnement cadeau (stopt automatisch).

 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Frans van Grondelle 06-51685091, info@tijdschriftdetuin.nl of bezoek www.tijdschriftdetuin.nl

Misschien vind je dit ook interessant
GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...

Nieuwbouw Intratuin Emmeloord

Nieuwbouw Intratuin Emmeloord

Nieuwbouw Intratuin Emmeloord

In Emmeloord gaat wat moois gebeuren want Thermoflor kreeg van Stef en Joost Munsterman de opdracht om het tuincentrum in de Noordoostpolder ingrijpend te verbouwen. Het grootste deel van de oude Venlokassen maken plaats voor moderne hoge Venlobouw én een breedkap-kas van 15.00 m. Deze laatste overkapt de huidige boerderijwoning die dienst gaat doen als horeca. Dit wordt dus sfeervol in de Noordoostpolder. De dakbedekking is met 16 en 32 mm Polycarbonaatplaten welke, samen met het schermdoek, zorgen voor een mooie lichtinval en goede energiebesparing. De start van de bouw is in februari.

Het ontwerp en de begeleiding komen van Breddels Architecten.

Nieuwbouw Intratuin Emmeloord
Misschien vind je dit ook interessant
GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

GROEN-Direkt: al 25 jaar een unieke formule

Speciale editie Najaarsbeurs 25-26 augustus GROEN-Direkt staat al 25 jaar internationaal bekend om een continue en compleet assortiment tuinplanten. De grootste groene marktplaats van Europa presenteert traditiegetrouw eind augustus – deze editie is dit op woensdag 25...

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Inschrijving Bulbs4Kids geopend

Vanaf nu kunnen basisscholen zich inschrijven voor een gratis bloembollenpakket van Bulbs4Kids. Bulbs4Kids is een internationale campagne voor basisschoolkinderen om kinderen op een interactieve en spannende manier kennis te laten maken met bloembollen. Er zijn in...

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

TUINMEUBELS: IN APRIL EN MEI MOET HET GEBEUREN

Sinds de corona pandemie is de vraag naar tuinmeubels sterk toegenomen. Qua omzet en verkoop van tuinmeubels moet het in de maanden april en mei gebeuren; deze twee maanden samen vertegenwoordigen 40 procent van het jaarlijkse online zoekvolume naar tuinmeubels. Van...